Kunden i fokus med Askås Kundsegmentering
Askås Kundsegmentering är en ny inbyggd funktion för att skapa dynamiska och automatiserade kundsegment.
Askås Kundsegmentering är en ny inbyggd funktion för att skapa dynamiska och automatiserade kundsegment.
Möten, diskussioner och samtal om AI, hållbarhet, betalningar, logistik och mycket annat. Askås E-handelsdag blev precis lika lyckad som vanligt.
Du glömmer väl inte bort att städa i ditt kundregister. Korrekta och uppdaterade kunduppgifter har en mängd fördelar och Askås e‑handelsplattform har flera funktioner som underlättar arbetet.
Expansion till nya marknader och länder är ett sätt att nå fler kunder och skapa tillväxt. Ta del av Jonas Askås tankar om internationell e-handel och missa heller inte våra "10 saker att tänka på".
I tio år har Proteinbolaget haft tillväxt med Askås e-handelsplattform. Nu satsar bolaget internationellt med en ny varumärkessajt för det egna varumärket GAAM.
Double Opt In är ett effektivt sätt att säkerställa kvaliteten på dina e‑postlistor. Askås erbjuder funktionalitet för att skicka automatiska bekräftelsemail med verifieringslänk.
På Askås älskar vi mer än något annat att lansera helt nya sajter eller projekt för våra befintliga kunder. Vi välkomnar Niut som nu har släppt in kunderna till sina två sajter niutclub.se och niutclub.com.
Specialanpassade varumärkessidor, höjt snittordervärde och en smidig köpresa. Lägg till det 47 procents tillväxt så kan man summera det första året för LINUM som kund hos Askås som väldigt positivt.
Nytt gränssnitt, smidigare inställningsvyer och ett antal nya funktioner. Det är klart för versionsuppdateringar till Askås 13.
Långsamma och tröga sajter har en mängd negativa effekter. Vi reder upp begreppen och levererar tips och information. Missa heller inte Askås Webinar om Pagespeed som är inkluderad i nyhetsartikeln.
Askås och Degerfors IF hänger ihop minst ett år till. Askås tar rollen som Guldpartner och bidrar därmed till att DIF ska få ett framgångsrikt år i Superettan.
Funka Mera var första kund som lanserades med Askås tillgänglighetsanpassade mallar. Passande med tanke på att personer med funktionsnedsättningar är målgruppen.
Askås har utvecklat nya pixlar gällande GA4/GTM som fungerar ihop med Google Consent Mode V2. Vi har även byggt in stöd i Askås Cookie Manager som är vår funktion för cookiehantering.
28 juni 2025 ska EU-direktivet om tillgänglighet, det så kallade tillgänglighetsdirektivet, börja tillämpas som en del av den svenska lagstiftningen. Ta del av information och tips i Askås Webinar och få svar på dina frågor i vårt blogginlägg.
Ännu ett år snart till ända och därmed är det dags att tacka kunder och partners för 2023. Samtidigt vill vi såklart önska God Jul och ett riktigt Gott Nytt År.
Askås 12, tillgänglighetsdirektivet, allsvensk fotboll, nya kunder och internationell e-handel. Detta är något ni hittar i Askås nyhetskrönika 2023.
SPF, DKIM och snart även DMARC. Det blir allt viktigare att ha alla säkerhetsfunktioner på plats när det gäller e-postkommunikation. Askås reder ut begreppen.
Många är redan igång med årets mest intensiva kampanjperiod. Inför Black Week och Black Friday 24 november har Askås tydligt fokus på att leverera teknik och support som ger e-handlarna optimala möjligheter till framgång.
Tillgänglighetsdirektivet, webbdirektivet, WCAG. Begripliga, hanterbara och robusta webbplatser. Det är mycket på gång gällande digital tillgänglighet för närvarande. Vi reder ut begreppen och slår samtidigt fast att Askås e-handelsplattform i stor utsträckning är förberedd för att möta de höjda kraven på tillgänglighet som börjar tillämpas 2025.
Att skapa tillväxt via nya marknader är det många e-handlare som har fokus på just nu. Askås kund Beslag Online har haft en fantastisk utveckling sedan starten 2016 och i somras gick bolaget ut på den holländska marknaden.
SoffaDirekt är en av Askås många trogna och duktiga kunder. Under 2023 har inredningsföretaget tagit klivet in på den norska marknaden, en stor och betydelsefull satsning på bolagets långsiktiga tillväxt.
Golang (Go) blir nytt programmeringsspråk för Anton Afverberg och övriga backend-utvecklare på Askås. "Det känns spännande att komma i gång med vårt nya arbetssätt och programmering i Go", säger Anton.
Nu kan alla Askås-kunder beställa två av våra tilläggsfunktioner, Askås Leads och Askås Cross Selling till förmånliga sommarpriser.
Det är mycket att tänka på inför ett byte av e-handelsplattform. Askås har mångårig erfarenhet av att flytta över befintliga e-handlare till vår plattform. Ta del av våra generella tips inför ett eventuellt flyttbeslut och gå igenom vår checklista för ett lyckat projekt och lansering.
Omväxlande och utmanande. Så beskriver Marléne Nilsson och Eva Nordgren sina roller som projektledare. De närmar sig sju år på Askås och långsiktiga och goda kundrelationer är det allra bästa med jobbet.
Verksamheten har börjat rulla i gång på allvar igen efter semesterperioden på Askås. I samband med detta kan vi välkomna Hampus Egecioglu som ny frontend-utvecklare.
Det är alltid lika härligt att umgås med kollegor även utanför arbetstid. Detta var det huvudsakliga syftet när Askås Open 2023 avgjordes på Forsbacka Golfklubb utanför Åmål.
Med Askås Server Side Tracking kan e-handlare säkerställa att värdefull data inte går förlorad på grund av webbläsarnas sekretessinställningar eller begränsningar. Genom att samla in data direkt på servern får man en tillförlitlig datainsamling och bra underlag för beslut och analyser.
I mer än 50 år har LINUM sålt sina kvalitativa produkter inom hemtextil. Nu har bolagets nya e-handel lanserats med Askås som leverantör
Sommaren 2003 blev Daniel Askås första anställda medarbetaren på Askås. Han ser sig själv som en fanbärare för företaget men också som en del av den fortsatta utvecklingen.
Det är hög tid att komma i gång med GA4 om du ännu inte gjort det. Googles nya egendom för spårning och analys ger utökade möjligheter att skapa framgångsrika strategier utifrån dina kunders beteenden.
Vi säger stort grattis till våra kunder Bangerhead och DDESIGN som fått pris som Årets E-handlare i Pricerunners tävling. Bangerhead i kategorin Skönhet och DDESIGN inom Fordon & Tillbehör.
Frontend-utvecklaren Johannes Ljungberg rekryterades till Askås via det digitala eventet Expedition Värmland. En satsning för att locka hemvändare och andra med teknisk kompetens att flytta till Värmland.
Från 18 april 2023 är Askås 12 tillgänglig för befintliga och framtida Askås-kunder. Versionen innehåller flera olika nya funktioner, bland annat möjlighetet att beställa översättningar direkt ifrån plattformen.
DDesign har växlat upp och lanserat ny e-handel med Askås Enterprise-plattform. – Nu ska vi jobba stenhårt för att växa och ta marknadsandelar i branschen, säger VD Fredrik Dawidsson.
Chhatwal & Jonsson har jobbat med Askås e-handelsplattform i tre år. "Både vi och våra återförsäljare har haft en bra tillväxt och det är såklart jätteviktigt att vi har en stabil och fungerade e-handelslösning", säger VD:n Geetali Chhatwal Jonsson.
God stämning, bra kollegor och ett varierande jobb. Så summerar David Pedersen och Martin Nyberg tio år som backend-utvecklare på Askås.
Dammtussen.se kan blicka tillbaka på 15 lyckosamma år som säljare av dammsugarpåsar och under året firas även tio år med Askås som e-handelsleverantör. "Att ha en e-handelsplattform som hela tiden utvecklas är en förutsättning för framgångsrik e-handel", säger ägaren Mia Pettersson.
Askås stöttar allsvenska fotbollslaget Degerfors IF. Under säsongen 2023 är bolaget ny huvudpartner till DIF. Partnerskapet är ett samarbete mellan två "aktörer" med tydlig värmländsk identitet.
I 16 år har Jimmy Grimberg jobbat på Askås i flera olika roller. Tisdag 31 januari gör han sin sista dag. – Det har varit en otrolig resa och fantastiska år på Askås, säger Jimmy Grimberg.
Askås jobbar ständigt med lösningar som förenklar vardagen för e-handlarna. I Askås 12 som lanseras till våren ingår AIM, Askås Information Manager som har integrerade funktioner för att beställa översättning av information och texter direkt i plattformen.
Askås breddar erbjudandet till B2B-kunder. Genom integrationen till Wasa Kredit finns nu möjligheten att tillhandahålla leasing och hyra som finansierings-alternativ i Wasa Kredit Checkout.
MaxGaming gillas verkligen av sina kunder. Nu har man fått Prisjakts utmärkelse Årets butik i kategorin Spel & Konsoler. Vi lyfter på hatten och säger Grattis.
Proteinbolaget kan lägga ytterligare ett framgångsrikt år till handlingarna. Sedan 2014 har e-handel drivits med Askås som leverantör. – Det vi framför allt gillar med Askås är passionen för e-handel och engagemanget ni har för era kunder, säger Mårten Åkeson, VD på Proteinbolaget.
Vi vill såklart passa på att önska våra kunder, partners och alla andra en riktigt God Jul & Gott nytt år. Vi ser med tillförsikt fram emot nya spännande e-handelsprojekt under 2023.
Vi summerar återigen det gångna nyhetsåret här på Askås. Ett år fyllt av lyckade projekt, Askås e-handelsdag, priser, nya medarbetare och tillväxt för oss och våra kunder.
Det var riktigt högt tryck under Black Week för CAIA Cosmtetics. - Black Friday var helt galen, den näst bästa dagen i bolagets historia och Askås plattform har levererat felfritt, säger Mikael Snabb på CAIA."
Haupt Lakrits firar nästa år tio år som bolag. E-handeln körs på Askås E-handelsplattform sedan hösten 2022. Ta del av deras story och samarbetet med oss på Askås.
Med Askås integration till CDON Marketplace kan du snabbt komma ut på Nordens ledande marknadsplats och nya kundgrupper.
Protools från Eskilstuna flyttade över till Askås E-handelsplattform 2020. Nu börjar deras digitala satsning ge resultat med kraftig tillväxt online.
Då var det dags igen. Black Week närmar sig med stormsteg. Askås har samlat ihop tips, information och rådgivning du kan ha nytta av under de kommande veckorna.
1 juli 2023 stängs Googles analysplattform Universal Analytics. Därmed är det dags att uppgradera och komma igång med e-handelsspårning i Google Analytics 4.
Krutröken har lagt sig, partners, föreläsare och kunder har vänt hemåt. Askås E-handelsdag 2022 kan summeras med ett ord. Succé.
– Vi är oerhört nöjda med dagen och kvällen. Alla föreläsare, utställare och gäster bidrog verkligen till ett riktigt lyckat event, säger Patrik Otter, Kommunikatör på Askås.
På senare tid har TikTok blivit att räkna med som en allt viktigare marknadsföringskanal. Askås har ett färdigt pixelpaket för TikTok som gör att du kan spåra hur dina annonser presterar och dra lärdomar av detta.
Askås Enterprise Search är en funktionsrik, kraftfull och prisvärd site-sök med verktyg för att leda dina kunder rätt och öka konverteringsgrad, omsättning och lönsamhet.
Nätverket SNITS på Karlstads Universitet är en viktigt del av Askås rekryteringsarbete. 22 september är det dags för årets stora SNITS-middag och vi är självklart på plats.
1 september infördes nya regler i Sverige gällande prisinformation i samband med prissänkningar. Reglerna är en del av en uppdaterad konsumentlagstiftning i EU. Askås har utvecklat stöd i e-handelsplattformen som ger våra kunder möjlighet att leva upp till lagen.
Baiwei Quan och Christoffer Sonesson förstärker Askås backend-avdelning och Askås ambition om 20 nyrekryteringar 2022 går därmed vidare.
Fyra nya frontend-utvecklare har påbörjat sina anställningar hos Askås. Lär känna David, Johannes, Sebastian och Jamal.
– Askås är och har varit en superviktig partner för oss. Ni är alltid tillgängliga och vi känner en stor trygghet i att sajten alltid fungerar, säger August Gori som är försäljningschef på Furry Friends.
Askås har rekryterat offensivt under 2022 för att möta den fortsatt stora efterfrågan på bolagets e-handelsplattform och tillhörande tjänster. Nu lanseras ytterligare en rekryteringsrunda och den här gången söks seniora utvecklare för backend och frontend.
Han grundade Tom Hope för åtta år sedan och i dag leder han det nya bolaget ANI Who med Askås som e-handelsleverantör. "Samarbetet med Askås fungerar jättebra. Tillsammans har vi byggt en e-handel som är tekniskt hållbar på lång sikt och det känns tryggt", säger VD Tomaj Sangchi.
Tolv år har passerat sedan Care of Carl lanserades som bolag och e-handel. Sedan starten har Askås levererat e-handelsplattform och relaterade tjänster till Boråsföretaget som nu passerat 400 miljoner i omsättning. "Vi är väldigt nöjda med vårt samarbete med Askås och har varit under lång tid, säger Magnus Dahlén på Care of Carl.
Bolaget Underwear Sweden har lanserat sin nya e-handel på Askås e-handelsplattform. I projektet samlas tre varumärken ihop under ett tak. Abecita, Salming och Swegmark kan nu handlas i en gemensam brandstore Swegmark.se.
Regeringen har föreslagit en rad lagändringar som ska ge ett starkare skydd för konsumenter, anpassat till en ökad digitalisering. Ändringarna görs med anledning av EU-regler på området.Bland annat innebär ändringarna att konsumenters rätt till information från näringsidkare utökas.
Nio medarbetare har anställts hittills i år och nu söks ytterligare sex personer som kan vara med på Askås fortsatta tillväxtresa. Den här gången ska applikationskonsulter och utvecklare för backend och frontend rekryteras.
Handelskammarpriset 2022 tilldelas Askås. Priset delades ut av Handelskammaren Värmland i samband med konferensen Affärsresan på Selma Spa i Sunne.
Att göra saker utanför arbetet är något vi uppmuntrar på Askås. Onsdag 18 maj var det återigen dags att arrangera Askås Padel Open och vi fick en härlig kväll med mycket skratt tillsammans.
Linda Gustafsson driver Nails, Body & Beauty från familjegården utanför Alingsås. För fem år sedan började hon söka en ny e-handelsleverantör och valet föll på Askås. – Eftersom jag driver min e-handel själv kände jag att jag behövde en kompetent partner som kunde ge mig stöd och support när det gäller tekniken, säger Linda.
Torsdag 5 maj, 08.00, öppnades de digitala dörrarna till Ani Jewels. Vännerna och entreprenörerna Bianca Ingrosso och Lovisa Worge fick därmed se sin gemensamma vision bli verklighet. Precis som när CAIA Cosmetics lanserades hösten 2018 har Askås fått förtroendet att leverera e-handelsplattformen.
Kom och träffa Askås och diskutera framtidens e-handel på D-Congress i Göteborg 28 april. Du hittar oss i monter G20:01.
2020 lanserades Askås 10 med flera stora produktnyheter och förbättringar. Nu är det dags för ytterligare en större uppdatering.
Ytterligare en e-handlare har lanserats på Askås e-handelsplattform. Det handlar om Jakobssons Möbler från Örebro som har god framtidstro för sin framtida försäljning online.
Online-försäljning av e-cigaretter, nikotinfritt snus och alla tänkbara tillbehör är affärsidén för Eurobrands Distribution. Med Askås som leverantör lanserades nyligen sajten Elekcig och bolaget stärker därmed sin ställning på marknaden ännu mer.
31 mars delas Kommunikatörspriset i Värmland ut på Karlstads Universitet. Askås är en av tre kvarvarande kandidater som kan få det årliga priset.
Under Hotspot 2021 "träffades" Andreas Hortlund och Askås via ett digitalt möte. I dag är Andreas backend-utvecklare på Askås och han hoppas att fler följer i hans fotspår när årets Hotspot-mässa arrangeras.
Askås storsatsar under 2022 med omfattande rekrytering och 9 februari öppnades ett helt nytt kontor i centrala Karlstad med ambitionen att ha en verksamhet om 40 medarbetare.
Från e-commerce manager på BRL till affärsutveckling på Askås.
Efter helgerna inleds en ny epok. Tord Larsson-Steen tillträder då som VD för Askås.
Ännu ett år är snart till ända och vi har blickat bakåt genom Askås eget nyhetsflöde från 2021. Det bjuds på nya kunder, partnersamarbeten, nyrekryteringar och mycket annat.
Att summera det år vi snart lägger till handlingarna påminner på många sätt om sammanfattningen för ett år sedan. Även 2021 blev ett pandemi-år med restriktioner och utmaningar kopplade till Covid.
Askås stöttar Barncancerfondens arbete genom att köpa det stora julpaketet. Pengarna som skänks till Barncancerfonden går till forskning, utbildning, information och stödinsatser till drabbade barn och familjer.
2022 väntar nya satsningar för SmartaSaker med redesign, Askås Enterprise och etablering i Danmark och Finland. – Det känns tryggt med Askås . Ni ger oss möjlighet att fortsätta göra bra affärer, säger VD Ella Stemme.
Den första upplagan av Askås Padel Open har avgjorts. Åtta grymma dubbel-konstellationer kämpade, svettades och hade kul ihop.
Black Week 2021 står för dörren och för Askås kunder är det därmed snart dags att lansera årets kampanjer och erbjudanden. Som vanligt kan e-handlarna räkna med ett helhjärtat stöd från Askås samlade personal.
God planering, förberedelser och att dra lärdomar av tidigare år. Det är något av det som kommer fram när vi frågar ett litet urval av våra kunder inför årets upplaga av Black Week.
Det värmländska techbolaget Askås med huvudfokus på utveckling av e-handelsplattformar för skandinaviska bolag är inne i en intensiv tillväxtfas. Nu rekryteras en extern VD för första gången. Värmlänningen Tord Larsson-Steen tillträder sin nya tjänst 10 januari.
Att bygga e-handelssajter är en naturlig del av jobbet på Askås. Att lansera en ny sajt där vi själva är i fokus sker mer sällan. Nu finns dock askas.se i en helt ny tappning.
Mikael Snabb, Bianca Ingrosso och hela gänget på CAIA har fått priset Årets D-Award.
20 medarbetare ska anställas under 2022, ett helt nytt kontor i Karlstad tas snart i bruk och tillväxten ska fortsätta uppåt. Det är den offensiva planen för den värmländska e-handelsleverantören Askås.
Teknikproffsets utveckling de senaste åren har varit snabb och imponerande. När deras tidigare e-handelsplattform blev för begränsad började sökandet efter en ny samarbetspartner.
Betalningsleverantören Klarna gör sina betalningsvillkor mer kundvänliga. Via Askås får du tillgång till Klarnas mångsidiga utbud av produkter och tjänster.
Den är kanske inte årets mest spektakulära högtid men det kanske den borde vara. Programmerarens dag lyfter fram betydelsen och möjligheterna med programmering.
I ett halvt sekel har moderbolaget sålt sina produkter via en lång rad svenska återförsäljare. 2016 lanserades e-handeln Beslag Online med försäljning till privatpersoner. Sedan dess har omsättningen dubblats från år till år och Askås har levererat e-handelsplattform.
Vill du vara säker på att din e-handel kan hantera förhöjd trafik även under årets mest intensiva försäljningsperioder. Då rekommenderar vi Askås Profilering & Analys-paket.
Det närmar sig 20 år i branschen för Karlstad-baserade Köpbarnvagn. I förra veckan lanserades e-handeln i en ny design och efter ett på flera sätt händelserikt 2020 är företaget redo för tillväxt och ännu fler nöjda kunder.
Våren 2020 lanserades en ny e-handel med Askås som leverantör. I december gick bolaget live med en sajt för den amerikanska marknaden och i mars var det dags för lansering i Norge.
Det är tio år sedan Christoffer Eriksson tog på sig Askås-kostymen första gången och sedan dess har hans arbetsdagar fyllts av kontakter med kunder och nästan 11 000 lösta ärenden.
Fredag 18 juni gör Inga-Lena Djärv sin sista arbetsdag på Askås. När hon nu lämnar yrkeslivet bakom sig kan hon blicka tillbaka på tolv framgångsrika och äventyrliga år.
Hösten 2020 inleddes diskussionen. Proteinbolaget och Askås tog gemensamt beslutet om att inleda optimeringsprojektet Warp Speed. Proteinblagets sajt skulle nå toppresultat i Core Web Vitals.
En ny omsättningströskel och förenklad momsredovisning för distansförsäljning till privatpersoner i andra EU-länder. Det är de stora förändringarna i och med de nya momsregler som trädde i kraft 1 juli.
Vill du vara säker på att din e-handel kan hantera förhöjd trafik även under årets mest intensiva försäljningsperioder. Då rekommenderar vi Askås Profilering & Analys-paket.
En personlig, familjär och kvalitetsmedveten 30-åring. Denna beskrivning stämmer in på Abacus Sportswear som under våren lanserat e-handel med Askås som leverantör.
Skalbart, flexibelt och modulärt. Tre grundläggande egenskaper som gör att Askås e-handelsplattform är rätt val oavsett startpunkt, bransch och målsättning.
Skyddshandskar i premiumsegmentet med hållbarhetstänk och rättvisa tillverkningsvillkor. Detta är grundläggande byggstenar när Ten Protection lanserar e-handel med Askås.
När kunderna själva får säga sitt blir Sportfiskeprylar återigen bästa e-handlare inom sportsegmentet i Pricerunners årliga granskning.
Kopplingen mellan Askås och CDON Marketplace gör att du snabbt och enkelt kan nå miljontals nya kunder och testa dina produkter på övriga nordiska marknader.
Askås genomför den största enskilda satsningen någonsin. Elva nya medarbetare har rekryterats för att möta efterfrågan från branschen.
Apples nya regler för spårning förändrar spelplanen för annonsering, inte minst via Facebook och Instagram. Vad kan du som e-handlare göra för att rusta dig inför framtiden?
2021 satsar vi ännu mer resurser på Askås interna utvecklingsgrupp. Fokus är att jobba brett med att göra e-handelsplattformen än mer stabil, funktionsrik och optimerad.
Webbutvecklare Philip Heimer är en av flera medarbetare på Askås som kan sorteras in i kategorin hemvändare. 2019 flyttade han hem igen och nu är han en del av ett företag i stark tillväxt.
Smarta Saker har ett grundläggande hållbarhetstänk som genomsyrar hela bolaget. Tillsammans med Askås och vår driftpartner GleSYS är även driften hållbar.
Hållbarhet och miljötänkande blir en allt viktigare faktor i den tuffa konkurrensen om e-handelskunderna. Med Askås som leverantör och GleSYS som driftpartner bidrar din e-handel till att minska utsläppen av koldioxid.
När du vill komma igång snabbt till en låg kostnad. Då är Askås Bas helt rätt lösning för dig. Vårt baspaket är prisvärt, funktionsrikt och en riktigt bra start på en långvarig och framgångsrik e-handelsresa.
I september tog Roy Fares och hans företag Mr Cake beslutet att expandera online. Tre månader senare lanserades en ny e-handel med Askås som plattforms-leverantör.
2020 går mot sitt slut och det är ett speciellt och historiskt år vi kan sammanfatta. På Askås vill vi önska alla våra kunder, partners och övriga "kompisar" en God Jul och Gott nytt år.
1992 öppnade Glitter sin första butik och under åren sedan dess har bolaget byggt ett riktigt starkt varumärke och nått en ledande position. Nyligen lanserades den nya e-handel med Askås som plattformsleverantör.
Ökad efterfrågan under längre tid, fler hemleveranser och riktigt hög kundnöjdhet. BRL Electronics ser tillbaka på Black Week med mängder av goda erfarenheter i bagaget.
Nytt arbetssätt, dubblad omsättning och en sajt som levererade fläckfritt. Så summerar Jessica Egman på SoffaDirekt årets Black Week.
Med ACM – Askås Cookie Manager har du alla möjligheter att leva upp till de bestämmelser som är gällande i GDPR.
Pen Store är en växande kraft att räkna med i sin bransch och nyligen blev bolaget första helt nya kund att lanseras med Askås Enterprise.
Årets hetaste försäljningsperiod står för dörren och Askås stärker upp organisationen för att ge kunderna förutsättningar att förverkliga sina planer.
Sportfiskeprylar är Sverige bästa e-handel i sportsegmentet. Det slås fast i Pricerunners årliga bedömning av branschen.
Träffa Jennifer Nilsson och Caroline Lindström, två av Askås rutinerade frontend-utvecklare. Här berättar de om designprojektet inför lanseringen av vår kund Max Gaming 2020.
I november 2018 lanserade CAIA Cosmetics sin nya e-handel på Askås plattform. I förra veckan fick VD Mikael Snabb pris för Årets e-handelsprestation i Sverige.
Vi kan nu erbjuda en integration till nya Budbee Box som ger utökad valfrihet för slutkonsumenterna. Läs mer om tjänsten och Budbees kompletta erbjudande.
MaxGaming satsar vidare i Norden och globalt. Tillväxten ska ske med Askås Enterprise. Askås mest kraftfulla, funktionsrika och driftsäkra e-handelslösning.
Med Askås integration till Adyen kan du erbjuda hundratals olika betalsätt och öka din konvertering i länder över hela världen.
E-handelsbranschen har stått sig väl under 2020. Den samlade försäljningen för Askås hundratals anslutna e-handlare har ökat med 1,7 miljarder kronor under året.
Impecta Fröhandel har haft en stark och stabil utveckling under många år. Målet för 2020 var ambitiöst när det sattes och allt tyder på att visionen kommer överträffas med bred marginal.
Markant försäljningsökning under hela 2020 och fantastiska siffror i juli. För ICANIWILL, Askås-kund sedan i höstas, har detta speciella år inneburit att tillväxten har accelererat.
Hållbara och snygga outdoor-kläder för vardagliga naturupplevelser det är grundtanken med det färska bolaget Hajk som startat e-handel med Askås.
Tillväxt har länge varit vardag för Proteinbolaget. Nu fokuserar man på lönsamhet och nyligen lanserades siten på Askås Enterprise, vår mest kraftfulla paketering.
Betalning med kredit får inte visas först eller vara förvalt när e-handelskunderna ska betala. Detta blir verklighet i och med den nya lag som träder i kraft 1 juli.
1 mars lanserades Askås 10 med den nya paketeringen Enterprise. Mottagandet från nya och befintliga kunder har varit fantastiskt.
Impecta som är Sveriges ledande e-handlare gällande fröer har haft rejäla försäljningsökningar under Corona-krisen. Att människor stannar upp och spenderar mer tid hemma är sannolikt en orsak till detta.
Rekordförsäljning i mars men problem med logistik och producenter som har stängt ner. Så ser Hanna Stråhle, CMO på inredningsföretaget Layered på nuläget och framtiden i dessa Corona-tider.
Alexander Hars VD på Alva lyfter fram att det just nu finns viktigare saker än det egna företagandet och försäljning att fokusera på i första hand under dessa Corona-tider.
Vissa branscher går bättre än andra i tider av oro och kriser. Brädspel verkar definitivt vara något som lockar många för närvarande. Spelexperten.com slår försäljningsrekord och har minst sagt fullt upp.
Thomas Grabe på skönhets-aktören Bangerhead har dubbla känslor för närvarande. Det egna bolaget går riktigt bra men situationen i stort kommer att bli tuff för enskilda företagare och för Sverige som land.
Askås har stöd för alla möjligheter som Google erbjuder och vi hjälper självklart till med att få din e-handel rätt utrustad när du vill komma igång.
Vi har tagit tempen på ett antal kunder. Hur hanterar de vardagen, hur kommunicerar de med sina kunder och vilka blir de långsiktiga följderna av Corona-krisen.
Med Askås som leverantör får du en plattform med mångsidig funktionalitet gällande frakter och logistik. Vi har även kopplingar till ledande logistikföretag och tjänster som branschen i stort erbjuder.
En förmedlingstjänst för begagnade mobiler med hållbarhet som nyckelord. Det är idén bakom Moobil.se. Mathias Winberg och Jonas Lundqvist är grundare och Askås levererar e-handelsplattform.
I dessa Corona-tider har vi sett över våra rutiner och arbetssätt med syfte att minimera risker och bibehålla samma höga kvalitet på våra tjänster och produkter som alltid.
Torsdag 5 mars skickar vi en styrka till D-Congress. "Vi ser fram emot att få träffa massor med partners, våra kunder och andra e-handlare", säger Askås marknadschef Peter Smersfeldt.
Askås 10 Enterprise levererar marknadsledande site-speed, blixtsnabb produktlistning, filtrering och sökfunktionalitet.
I början av 2018 började Svenska Gummihuset att leta efter en ny plattformsleverantör. Valet föll på Askås och nyligen lanserades en helt ny sajt som ska ta däckleverantören in i framtiden.
Det var ett fantastiskt år för oss och vi spräckte 100-miljonersvallen för första gången, säger Nicklas Jonsson, delägare och VD på Sportfiskeprylar som firar 10 år med Askås.
1 mars lanseras Askås 10 - den senaste versionen av Askås e-handelsplattform. En av flera nyheter är paketeringen Askås Enterprise med Askås Product Engine.
Desenio har länge varit ett av Sveriges snabbast växande e-handelsföretag. Den fortsatta tillväxten sker med nya plattformen Askås 10 Enterprise som grund.
I morgon är det återigen dags för Hotspot på Karlstads Universitet. Askås finns såklart på plats för att prata med studenter och framtida medarbetare.
Att kommunicera med kunderna på rätt sätt är en given ingrediens i ett lyckat e-handelskoncept. Bengans Skivbutik använder sig av Askås Marketing Automation.
Askås är en leverantör som bryr sig om oss, vi är inte bara en i mängden. Det vi vill kunna göra, det löser Askås. Det är en trygghet, säger Robert Turanji som startade e-handel med Askås 2018.
I tio år har Mattias Gladh och hans kollegor drivit Spelexperten.com i rätt riktning. Under 2019 har utvecklingen tagit fart riktigt ordentligt och nu tar man sikte mot nya marknader.
Ökad försäljning och höjd lönsamhet blev det positiva utfallet för Askås-kunden och inredningsföretaget Layered under 2019.
Vi har gjort en översiktlig genomgång av det minst sagt intensiva 2010-talet. Vad har det snackats om, vilka trender har kommit och gått och hur har Askås utvecklats de senaste tio åren.
Ännu ett år har passerat och denna gång markerar nyårsafton även slutet på det gångna decenniet.
2019 lanserades en ny e-handel på Askås e-handelsplattform. Det handlar om The Case Factory som säljer mobilskal i läder av högsta kvalitet.
Säffle var först ut och nu har Hammarö pastorat och kyrkogårdsförvaltning också blivit en del av projektet Kyrkogårdsvandring.se.
Black Friday är snart här igen och det laddas för fullt hos e-handlarna, hos slutkunderna och även hos oss på Askås.
Som vanligt när Black Friday närmar sig förbereder vi oss mentalt och organisatoriskt här på Askås. I centrum för vår beredskap finns såklart vår supportavdelning.
I dag är Bangerhead en av Nordens ledande återförsäljare av hår- och skönhetsprodukter. Askås har levererat funktion, form och inte minst stabilitet sedan starten.
I början av november lanserade ICANIWILL en ny sajt på Askås e-handelsplattform och målsättningen är tillväxt och stark utveckling på en global marknad.
För två år sedan lanserade Svea sin mångsidiga checkout och bolaget har sedan dess på allvar tagit upp kampen om betalningar online.
Efter ett intensivt och ambitiöst projekt lanserades Landshopping.se en e-handel på Askås plattform på måndagen.
Anders Borg som keynote speaker, rekord i antalet utställare och en avslappnad skön stämning. Askås e-handelsdag togs emot väl av alla inblandade.
På torsdag bjuder e-handelsleverantören Askås in partners, kunder och föreläsare till en intensiv dag på Medborgarhuset.
Fler än 1000 kunder över hela Sverige använder Specters webbaserade affärssystem. 17 oktober är Specter en av många utställare på Askås E-handelsdag 2019.
Askås och betalningsleverantören Avarda har ett givande partnerskap med en nära relation till kunderna, korta beslutsvägar och ett lösningsorienterat arbetssätt.
På Askås E-handelsdag 17 oktober kommer DIBS ta täten som Guldsponsor till arrangemanget. Vi ser verkligen fram emot många bra diskussioner under dagen, säger Patrik Müller.
Att sälja via en extern marknadsplats är ett sätt att snabbt nå en större kundgrupp. CDON Marketplace är den ledande marknadsplatsen i Norden med omkring 2100 anslutna handlare.
Högkvalitativa sängkläder med omtanke om människor och miljö i alla led. Det är grunden för Göteborgsföretaget Alva som nu firar ett lyckat första år.
2016 såg Airmee dagens ljus och utvecklingen sedan dess har varit minst sagt spännande. Idag levererar logistikföretaget produkter snabbt, effektivt och hållbart i Sveriges tre största städer
I mer än två decennier har Trosa Möbler varit en lokalt stark möbelhandlare med utgångspunkt från Trosa. Nu finns en ny e-handel för det anrika företaget och Askås leverar plattformen.
Första halvåret 2019 går till historien för e-handelsleverantören Askås. Inflödet av nya kunder, omsättning och antalet nyanställningar slår alla rekord. Hittills har 2019 överträffat alla förväntningar, säger Peter Smersfeldt.
3 april 2019 lanserade Sängvaruhuset Elgen sin nya e-handel på Askås plattform. Därmed togs ett nytt, spännande steg för det anrika och framgångsrika företaget.
I november lanserade CAIA Cosmetics sin e-handel på Askås e-handelsplattform. Nu har ett halvår passerat och företaget har tagit klivet ut på en global marknad.
Askås mångåriga driftpartner GleSYS är en aktör som ständigt ligger i framkant och bolaget kan möta alla de högt ställda krav på drift och hosting som svenska e-handlare har idag och i framtiden.
Lördag 25 maj är det återigen dags för Säffle Stadslopp med allt vad det innebär. Sedan starten 2012 har Askås varit en avgörande del som huvudsponsor till arrangemanget och detta gäller även i år.
Kött från lokala, värmländska gårdar. Sylt, kryddor, ostar och högklassiga charkuterier. Detta är en del av utbudet när Kils Slakteri möter kunderna i sin nylanserade e-handel.
För två veckor sedan arrangerades Spin of Hope på en mängd platser runtom i Sverige. Nu är summeringen gjord och Askås deltagande bidrog med 9 400 kronor till insamlingen.
Digitala trender och framtidsspaningar, globalisering och den makroekonomiska utvecklingens påverkan på svenska företag och politiker. Anders Borg är klar som huvudtalare på Askås E-handelsdag 17 oktober.
Sedan 2009 har Barncancerfonden arrangerat Spin of Hope och utfallet har förbättrats för varje år. 2018 samlades mer än 6,5 miljoner kronor in.
Nyligen presenterade IDG.se sin årliga rankning över Sveriges bästa e-handlare och två av fem i toppen jobbar med Askås som leverantör - Skincity och Care of Carl.
D-Congress på Svenska Mässan i Göteborg är en given höjdpunkt och ett skönt vårtecken för oss på Askås. Detta år är vi plats med en rekordstor delegation för att nätverka och prata om dagens och framtidens e-handel.
Efterfrågade produkter, fokus på en personaliserad kundupplevelse och geografisk expansion. Framgångsreceptet för Desenio sedan resan tog sin början på allvar för fem år sedan och tillväxten fortsätter kraftigt uppåt.
Fotograf, konstnär och entreprenör. Bingo Rimér är en person ständigt i rörelse och på väg framåt. Sedan december kan han skriva in e-handlare på visitkortet.
Tillväxten fortsätter och för att möta den positiva utvecklingen vill vi göra omfattande personalrekryteringar. Vi söker nu fem nya medarbetare två backend-utvecklare, frontend-utvecklare, projektledare och säljare.
Nyligen lanserade Askås ytterligare en sajt och denna gång handlar det inte alls om försäljning. Kund är Säffle Pastorat och innehållet på sajten är gravplatser och fängslande levnadsberättelser.
En summering av det gångna året är alltid trevligt här på Askås. Inte minst med tanke på att vi har fått fler "kompisar" i vår e-handelsvärld. 25 nya kunder startade e-handel på Askås e-handelsplattform under 2018.
Askås går in i 2019 med en ny sälj- och marknadschef. Peter Smersfeldt har jobbat på Askås i fyra år och framöver kommer han fokusera fullt ut på att skapa fortsatt tillväxt och framgång för Askås och våra kunder.
Snart dags för lite välbehövlig julledighet för oss allihop. Vi vill verkligen passa på att tacka alla härliga kunder, nya som gamla och såklart alla våra betydelsefulla partners.
Det har passerat ett decennium sedan Bangerhead startades och det var Askås som från första början levererade e-handelsplattformen. Vi är nöjda med att vi valde Askås för tio år sedan och har aldrig sett en anledning till att byta, säger Thomas Grabe.
Långsiktigt varumärkesbyggande och tydligt fokus på att få in fler kunder. SoffaDirekt har jobbat målmedvetet det senaste året och när Black Weekend nu summeras syns effekterna . Trafikrekord på sajten och ett massivt försäljningsrekord under perioden.
10.00 på tisdag förmiddag gick startskottet. Bianca Ingrossos nya makeup-märke CAIA Cosmetics öppnade dörrarna och intresset var rekordstort.
Askås 9 är här. En e-handelsplattform som gör jobbet för alla. Prisvärd och funktionsrik redan i sitt grundutförande. Kraftfull, mångsidig och gränslös även för storsatsande e-handlare.
Proteinbolaget har varit kund till Askås sedan 2014. Utvecklingen sedan dess har gått snabbt uppåt. 2017 omsattes 50 miljoner och tillväxten fortsätter. Nyligen prisades Proteinbolaget som Årets Gasellföretag i Örebro län.
Nu lanserar Bianca Ingrosse det egna makeup-märket, CAIA Cosmetics. 20 november sjösätts den nya e-handeln fullt ut och det är Askås som levererar e-handelsplattformen.
Askås-kunden Winn Scandinavia kan blicka tillbaka på ett intensivt och positivt år. Företagsförvärv, två nya sajter och ett intåg på den norska marknaden. Nu tar Marcus Kindbom och hans kollegor ett djupt andetag och siktar på fortsatt tillväxt.
Det är ett halvt sekel sedan Kockums Jernverk stängde ner tillverkningen av produkter i emaljerat stål. Kockums produkter kan nu återigen köpas av återförsäljare och i en nylanserad e-handel som Askås levererar.
Det fortsätter uppåt för den samlade svenska e-handeln. Samtidigt finns det utmaningar att möta och en allt tuffare konkurrens från stora utländska aktörer. Det visar rapporten Svensk E-handel 2018 som presenteras av DIBS.
När Handelskammaren Värmland träffar framtida arbetstagare i Stockholm ligger fokus på betydligt mer än så. Ett levande näringsliv finns också. Askås är ett av företagen som kommer vara på plats.
Askås fortsätter att förstärka på personalsidan. Den här gången har vi rekryterat personal till supportavdelningen och design-gänget. Simon Blanck ansluter till supporten och Erik Lindow ska jobba med frontend-utveckling.
Exklusiva, stilrena och högkvalitativa sängkläder. Ekologiskt tillverkade och med indiska bomullsbönders bästa som en tydlig målsättning. Detta är affärsidén Alva som nyligen lanserade sin e-handel på Askås plattform.
14 juni lanserades Rydbergs Ur sin e-handel på Askås e-handelsplattform. Familjeföretaget som sådant hade då existerat i 114 år och det är nu fjärde generationen som driver verksamheten.
Det anrika belysningsföretaget Växjö Elektriska har medvind för närvarande. Bolagets bägge butiker, i Växjö och i Stockholm, går riktigt bra och nyligen lanserades den nya e-handel på Askås e-handelsplattform.
Shopping på Instagram har länge varit ett begrepp men än så länge inte en verklig möjlighet för svenska e-handlare. Nu har möjligheterna att faktiskt bedriva direkt försäljning via bild-appen realiserats fullt ut.
Stark optimism bland Sveriges e-handlare men vikande framtidstro hos fysiska butiker. Detta är en slutsats utifrån Svensk Handelsbarometer som för första gången mäter förväntningarna för e-handelsbranschen.
D-Congress 2018 blev som vanligt en intensiv dag fylld av samtal, möten och blickar mot framtida samarbeten. För oss blev mässan ett kvitto på att vårt varumärke och vår produkt finns på en nivå som inger förtroende.
Care of Carl på plats nummer 1 och Skincity på topp tio. Två Askås-kunder som lyfts fram som föregångare och stilbildare i e-handelsbranschen när IT-sajten IDG presenterar sin årliga ranking över Sverige e-handlare.
Det har blivit en årlig och god tradition. Askås deltagande på D-Congress på Svenska Mässan i Göteborg fortsätter även 2018. Vi kommer finnas på plats med en sextett redo för spännande möten och givande samtal.
Askås system används för handel i hela världen. Samtidigt är vår värmländska identitet viktig och vi vill på olika sätt bidra till en god utveckling på hemmaplan. Ett exempel är är vårt samarbete med Säffle Stadslopp.
Onsdag 14 februari är det återigen dags för Hotspot på Karlstad Universitet. Produktiva möten mellan studenter och arbetsgivare är tanken med rekryterings-mässan. Askås är som vanligt med som utställare.
Nya projekt, nya kunder och omfattande utveckling av produkter och tjänster. 2018 har rivstartat för e-handelsleverantören Askås. Stark tillväxt med god lönsamhet under fjolåret ska fortsätta även detta år, det är planen.
E-handelsbranschen ger utan tvekan möjligheter till snabb tillväxt och god lönsamhet för verksamheter som spelar sina kort rätt. Sportfiskeprylar är en Askås-kund som verkligen kan blicka tillbaka på ett framgångsrikt och intensivt 2017.
Smarta Saker har varit kund till Askås sedan 2015. Med "smart" strategi har de lyckats uppnå hållbar tillväxt och lönsamhet.
Askås har nyss underrättats om nya policyregler från Google rörande Google Shopping. Den viktigaste policyförändringen rör hanteringen av personnummer som inom kort måste skickas krypterat från besökarens webbläsare till internetbutiken.För dig som använder Google Shopping innebär det att kommunikationen till och från din butik måste krypteras med ett SSL-certifikat (HTTPS). Certifikatet måste av tekniska skäl ligga i hela butiken.
Föregående vecka släpptes Swish som betalningsmetod hos en av Askås största kunder, och idag lanseras en generell koppling via Swish officiella API.
Att expandera sin e-handel till flera länder brukar vara något som intresserar de flesta e-handlarna. I den här artikeln tar vi upp några saker som kan vara bra att tänka på inför en eventuell utlandslansering.
På fredag 27/11 är det Black Friday, och på efterföljande måndag 30/11 är det Cyber Monday. För många av våra kunder är detta förstås en av de viktigaste helgerna på året, och startskottet på julhandeln.
Den senaste tiden har ett stort teknikskifte ägt rum när det kommer till besökartrender inom e-handeln. För första gången står mobil trafik för över 50% av all e-handelstrafik, vilket gör att besökarna ställer nya krav på sin e-handelsupplevelse.
Varje dag har du besökare i din e-handel som inte ger försäljning. Du har gjort allting rätt, men något får dem att tveka. Askås Leads hjälper dig att fånga upp dessa besökare.
Under en bankett på DigIT Värmland i Karlstad den 29 april vann projektet Kodakademin pris för Årets digitala verksamhet! Projektetet drivis på ideell basis och syftar till att lära barn och ungdomar att programmera.
I dag gör Google en stor uppdatering av sina sökalgoritmer för mobila enheter och börjar lägga betydligt större vikt vid huruvida webbutiker och hemsidor är mobilanpassade eller ej. Mobilanpassade sidor kommer placeras högre upp i Googles sökresultat från mobila enheter än de som inte är det.
Knappt har vi på Askås hunnit stänga ett mycket framgångsrikt 2014, med stadig tillväxt och sex nya medarbetare ombord, innan det är dags att rivstarta 2015 med att utannonsera fem lediga, och mycket spännande, tjänster. Så om du är sugen på att jobba hos Värmlands mest erfarna och genuina expertföretag inom e-handel så ska du läsa vidare!
I och med detta projekt forsätter CDON Group att utöka sitt långvariga och framgångsrika samarbete med Askås.
Drygt 870 entreprenörer i Sverige nominerades i år till utmärkelsen EY Entrepreneur Of The Year 2014. Av dessa utvaldes ett fåtal till regionfinaler baserat på sex olika kriterier i en intervjuprocess. En av dessa var Jonas Askås som igår kväll fanns på plats i Västerås på en pampig och spännande regionfinal. Jonas fick se sig slagen på mållinjen av värdiga motståndare den här gången.
Jonas Askås utsågs på torsdagkvällen till Årets Företagare i Säffle kommun för år 2013.
Intresset för datorer, surfplattor och modern teknik är rekordhögt bland barn och ungdomar. Samtidigt saknas bra möjligheter att lära sig att skapa på dem istället för att bara använda dem. Askås I&R och Säffle kommun tar därför tillsammans initiativ till att starta Kodakademin.
Askås öppnar lokalkontor i Karlstad och lanserar samtidigt nytt affärsområde med fokus på rådgivning och strategi inom digitala affärer.
Vi vill gratulera vår fina kund Gymgrossisten till lanseringen av Gymsector.com för EU-marknaden. Lanseringen innebär att Gymgrossistens sortiment numera finns på 22 nya marknader inom EU. Teknik som vanligt levererat av Askås!
Gula Katten är en av vår duktiga och snabbt expanderande kunder. Igår lanserade vi tillsammans med Gula Katten en ny design, struktur och navigering på www.gulakatten.se. Vi tackar för det goda samarbetet och önskar lycka till med det nya siten. Om du söker kontorsmaterial, passa på och besök siten!
Koppla upp din e-handel mot CDON Marketplace och nå ut till miljontals kunder!
Köpbarnvagn i Karlstad AB lanserade i mars en uppfräschad design på sin e-handelsbutik Köpbarnvagn.se.
Kom förbi och prata med Askås om hur vi tillsammans kan få din e-handel att växa gränslöst!
Med Sales Triggers skapar du e-postutskick som med automatik skickas ut till rätt kunder vid rätt tillfälle. Modulen är lika lättanvänd som den är kraftfull och den kan lyfta din e-handel till helt nya nivåer. Med Askås nya modul Hantering av omdirigeringar får du enkelt en överblick över inaktuella länkar som markerats som s.k. 404-sida, och du har också möjlighet att styra om den.
I år stöttar vi Musikhjälpens insamling 2013 som är på temat Alla tjejer har rätt att överleva sin graviditet genom att auktionera ut ett komplett webbshopspaket till ett värde av ca 50 000 kr.
Idag lanserar Google sitt nya annonsformat Google Shopping. Google Shopping har redan funnits internationellt i flera år, och nu har turen kommit till Sverige. Som vanligt är vi på Askås snabba med att ta till oss nyheter som vi tror kan hjälpa dig att bli en ännu mer framgångsrik e-handlare.
Askås I&R har för tredje året i följd utsetts till ett av Sveriges Superföretag av tidningen Veckans Affärer och Bisnode.
Efter snart ett år av dedikerad produktutveckling lanserar vi vårt nya e-handelskoncept: Askås 8. Lanseringen bygger på över 15 års utveckling, 1000-tals delversioner och erfarenhet från många hundra kundprojekt. Askås 8 är den största uppdateringen vi någonsin gjort. Förväntningarna på lanseringen är med andra ord höga bland båda anställda, kunder och partners.
För tredje året i följd har Askås utsetts till ett av Värmlands mest snabbväxande företag av Dagens Industri. Med en tillväxt på 160% under 2012 marscherar Askås vidare i tätskiktet bland svenska specialistföretag inom e-handel. Med den största produktlansering på många år runt hörnet står företaget mycket väl rustat för ytterligare tillväxt framöver.
Efter en intensiv period av utveckling, betatestning, justeringar och ytterligare tester närmar vi oss nu lanseringen av Askås 8 med stormsteg. Under sommarmånaderna har ett drygt trettiotal betatestare utvärderat den nya e-handelsplattformen - Askås 8. Många värdefulla synpunkter och idéer har kommit in som ytterligare har förbättrat ett system som var riktigt bra från början.
Bangerhead är en av landets absolut mest framstående näthandel inom hårvård och skönhet. Askås I&R har sedan 2008 haft förmånen att leverera system och tjänster för deras framgångsrika e-handel. Det senaste stora utvecklingsprojektet är lansering av helt ny grafisk design för att ytterligare stärka Bangerheads position som en ledare på marknaden.
Askås I&R har de senaste månaderna haft nöjet att utveckla en mobil e-handelsplats för sin kund Gymgrossisten, som ingår i e-handelsgruppen CDON Group. Askås har erbjudit sina kunder kostnadseffektiva och standardiserade mobila e-handelslösningar sedan flera år tillbaka. Gymgrossistens mobila plattform är dock det överlägset mest omfattande projekt med fokus på mobil e-handel som Askås tagit sig an och det stärker ytterligare Säffleföretagets position som en av landets starkaste leverantörer av produkter och tjänster för gränslös e-handel.
Sedan länge har Hugos Herr varit en väletablerad och mycket omtyckt butik i Karlstad, och för några år sedan tog de tillsammans med Askås steget ut i internethandeln. Nu har internetbutiken fått en total make over och bjuder på en ännu bättre kundupplevelse.
I lördags ägde Säffle stadslopp rum, och då Askås var en av huvudsponsorerna för loppet ställde vi också självklart upp i löparfesten!
Även i år har Askås chansen att ta hem detta prestigefyllda pris som delas ut på årets Nordic Ecommerce Summit som går av stapeln den 30-31 maj i Stockholm.
Under vintern och våren har vi på Askås arbetat med att utveckla en helt ny version av Askås Internetbutik en version som tar ett rejält språng framåt avseende allt från gränssnitt till handhavande.
Den 25 maj är det återigen dags för Säffle stadslopp, ett roligt lopp två varv genom centrala Säffle. Självklart är Askås med och sponsrar igen!
Det högsta kreditbetyg ett aktiebolag kan få är AAA. Bland annat krävs att företaget omsätter mer än 2 miljoner, har varit verksamt i minst 10 år och har nyckeltal som är väsentligt över branschens genomsnitt.
Varumärket Duni säljs på över 40 marknader och är en ledande leverantör av produkter för dukning och take away. Nu gör Duni en satsning på webben med ny butik, där Askås har haft nöjet av att leverera e-handelslösningen.
Från och med idag arbetar Lars Svensson som operativ chef på Askås. Lars kommer närmast från rollen som marknadschef på Gymgrossisten.com. De senaste åtta åren har han arbetat nära tillsammans med Askås som kund, och kommer tillföra ny värdefull e-handelskunskap.
Askås har fått i uppdrag av Sveriges Kommuner och Landsting, SKL, att ta fram en specialanpassad e-handelslösning för distribution och försäljning av fysiska trycksaker samt elektroniska dokument.
En ökad omsättning på 172 procent under mätperioden har återigen gjort Askås I&R AB till ett av de snabbast växande företagen i Sverige.
Jonas Karlsson, mångårig e-handelsexpert på Askås berättar om kundlojalitet och hur detta kan förverkligas inom e-handel.
Yogabutiken MiGuru som använder Askås e-handelslösning lanserar i både Norge och Danmark. Det är ytterligare ett tecken på att den svenska e-handeln internationaliseras. Norden håller på att bli en hemmamarknad även för mindre e-handlare.
Hobbex grundades 1961 och är i dag en ledande distributör och försäljare av fritidsprodukter inom ett antal olika produktområden. Nu lanserar de ny e-handel med Askås som teknisk leverantör.
- Detta är jättekul och ett riktigt kvalitetstecken på att det vi gör uppskattas av våra kunder och samarbetspartners. Vi är väldigt glada och stolta över att vara nominerade, säger VD Jonas Askås.
Röhnisch är ett svenskt familjeföretag som gör träningskläder för kvinnor. Kollektionerna säljs i 24 länder och bolaget växer stadigt. Nu gör de en stor satsning på webben med ny butik, där Askås har haft nöjet av att leverera e-handelslösningen.
Askås har fått i uppdrag att ta fram ny e-handelslösning för Norges Jägare- och Fiskareförbund (NJFF). Ambitionerna för den nya webbutiken är förbättrat arbetsflöde och ökad omsättning för förbundet, som för närvarande organiserar över 120 000 medlemmar.
Askås Reklambyrå levererar tjänster inom profilutveckling, grafisk design och trycksaksproduktion, hemsidor, fotografering, bildspel, film, mässor, digital marknadsföring och mycket mer.
Snart är det återigen dags för Distanshandelsdagen i Borås, ett av Europas största event för distans- och e-handlare! Dagen, som anordnas av Svensk Distanshandel (SDh), kommer bland annat att bjuda på föreläsningar, nätverkande och utställare från ett hundratal företag.
Morgonen den 4 oktober samlades företagare från Säffle för att träffa representanter från Askås, Dibs och Swedbank för att lyssna till hur man kan locka nya kunder med hjälp av e-handel och hur man sedan tar betalt av dem på bästa sätt.
En ökad omsättning på 168 procent under mätperioden har gjort Askås I&R till ett av de snabbast växande företagen i Sverige, och Askås I&R har därmed utsetts till ett av 2011 års Gasellföretag av Dagens Industri. Färre än 0,5 procent av Sveriges företag utnämns varje år till Gasellföretag.
Internetbutiken är utvecklad i samarbete mellan reklambyrået Identity Works och Askås och är den första i Sverige med full integration mot Facebook.
Idag, torsdag 14 april deltar Askås på HotSpot-dagen vid Karlstads universitet. Tillsammans med hundratals andra företag, är Askås på plats för att kunna möta studenter och söka potentiella medarbetare.
Ange ingres
Vi söker en driven affärsman som vill ansvara för vår fortsatta marknadsutveckling som en av de främsta e-handelsleverantörerna i Sverige. I rollen ingår att följa upp förfrågningar från såväl nya som befintliga kunder och genom ett konsultativt bemötande skapa optimala affärer.
Vill du arbeta tillsammans med andra e-handelsexperter hos en av landets absolut främsta och mest välrenommerade leverantör av e-handelslösningar?
På mångas begäran hälsar vi på Askås I&R återigen välkommen till en E-handelsdag 29 oktober 2010
Askås har integrerat stöd för säkra betalningar på nätet genom en av världens största aktörer, PayPal. Med PayPal kan man ta emot konto- och kreditkort samt betalningar som skickas genom PayPal-konton.
Vi behöver stärka vårt team med ytterligare en webbutvecklare, som skall arbeta med kundprojekt samt interna utvecklingsprojekt kring vår egna programvara och nya webbapplikationer.
Utbildning och kunskap är det viktigaste verktyget för att bli en framgångsrik aktör på Internet. Genom AskåsAkademin arrangerar vi under våren 12 olika kurstillfällen med olika tema. Boka dina platser redan nu!
Askås I&R sjösatte i måndags Dagens Nyheters webbgalleria. Storordern stärker Säffleföretagets position inom e-handelsvärlden, och en expandering väntar företaget, då fler stora projekt är på ingång.
Askås kröner ytterligare ett framgångsrikt år genom leverans av avancerat e-handelssystem åt Aktiebolaget Trav och Galopp AB.
Vi har nu uppdaterat vår telefonväxel till en ny, förbättrad plattform.
Till Askås har vi glädjen att välkomna åter Jonas Karlsson.
Askås ställer ut på Nordens största IT-event, Internet Expo 2009 mellan 17-18 feb. på Kista mässan.
Box Experience grundades 2003 och är det upplevelseföretag som funnits längst på den svenska marknaden. Box Experience säljer upplevelser på nätet och i butik för alla tänkbara tillfällen. Askås har i dagarna lanserat en helt ny site för Box Experience, baserad på vår programvara för framgångsrik e-handel.
Under januari 2009 startar vi Askås Support- & Utbildningscenter.
Nu närmar sig julen med stormsteg och julhandeln är i full gång. Många väljer att köpa sina julklappar över Internet, vilket är ett enkelt, snabbt och smidigt tillvägagångssätt. Vi vill hjälpa er att öka intäkterna i julhandeln och därför har vi taget fram ett paket med tjänster för att öka trafiken till och handeln i din webshop.