Sök

Tunga priser till Skincity och Budbee

Prisgalan på Nordic Ecommerce Summit arrangerades i Malmö Arena på tisdagskvällen. Under ledning av Kristoffer Appelqvist så fördelades priser för årets främsta insatser inom den nordiska e-handelsvärlden.

Extra glädjande för oss på Askås att två av priserna verkligen knyter an till vår egen verksamhet.

Tidigt på galan så avgjordes det vilket bolag som skulle få pris som årets nykomling. Budbees medgrundare Fredrik Hamilton övertygade publiken att deras nytänk inom logistik och leverans till slutkund var värt att premieras.

De första stegen in på e-handelsmarknaden för Budbee har skett tillsammans med Askås och två av våra kunder, Bangerhead och Skincity.

Kopplingen mellan deras webbshoppar och Budbee har tagits fram av Askås och resultatet har fallit väl ut. Carl Grenvall, försäljningschef på Budbee har i en tidigare artikel uttryckt sig positivt om samarbetet med Askås.

  – Vi gick igång med Bangerhead och Skincity i somras och det har blivit jättebra. Kundbetygen har varit väldigt höga så det känns riktigt kul, sade Carl Grenvall.

Skincity stod i fokus på stora scenen redan under dagspasset. Detta när vd Mikael Kjellman föreläste om hur det var att skifta e-handelsplattform mitt under stark tillväxt. Som bekant blev valet från Skincitys sida att börja samarbeta med oss på Askås.

Känslan är också att detta val verkligen har fallit väl ut för bägge parter och ett tecken på detta kom alltså när priset för årets Achievement delades ut. Skincitys Amanda Fahlander och Greta de Freitas fick kliva upp på scenen och ta emot publikens hyllningar. Riktigt roligt.

Askås vd Jonas Askås tog också tillfället i akt att lyfta fram Skincitys målvmedvetna och effektiva arbete.

– Ja, verkligen, det här priset har Skincity förtjänat. Samtidigt ser jag det som ett kvitto på att vi på Askås levererar en bra produkt och att vi verkligen har kompetens och erfarenhet att på ett lyckat sätt driva igenom den här typen av stora projekt, säger Jonas Askås.