Sök

Grandpa kör omni i hotellobby


Grandpa Kiosk öppnar i Hobo Hotel   

Att vara snabbfotad, kreativ och att möta kunder på nya innovativa sätt blir allt viktigare för svenska handlare. Oavsett om det handlar om digital handel eller fysiska butiker höjs ribban ständigt gällande krav på service, inspiration och personlig känsla.

Modeföretaget och Askåskunden Grandpa har alltid haft fokus på dessa grundläggande byggstenar. 4 april inleddes ytterligare ett spännande kapitel då Grandpa Kiosk i Hobo Hotel i centrala Stockholm öppnade.

Grandpa har varit e-handelskund till Askås sedan slutet av 2017. Ambitionen online är såklart att öka försäljningen av Grandpas kläder, inredningsdetaljer och livsstilsprodukter.

Samtidigt finns det en röd tråd genom hela verksamheten som i första hand inte har med försäljning och tillväxt att göra. I de fyra fysiska butikerna – två i Stockholm, en i Göteborg och en i Malmö – finns ett grundläggande tänkande när det gäller allt det som målgruppen faktiskt söker. Service, inspiration, hållbarhet och en skön atmosfär.

Denna känsla genomsyrar även e-handeln och allt sammantaget leder detta till goda kundrelationer och en positiv utveckling generellt. Det är planen.

Att våga gå egna vägar och hitta samarbeten med aktörer i andra branscher har också alltid varit ett givet arbetssätt för Grandpa. Det allra senaste exemplet på detta såg dagens ljus helt nyligen.

4 april öppnade Grandpa en filial, Grandpa Kiosk i Hobo Hotel vid Brunkebergstorg i centrala Stockholm. I den lilla butiken finns ett kurerat urval av produkter, ett sortiment anpassat till hotellgäster från hela världen.

"Skapar en omni-upplevelse"

Helene Forsberg är VD på Grandpa och hon ser samarbetet med Hobo Hotel och omnikanals-erbjudandet som en ny kontaktyta där Grandpa och presumtiva kunder från hela världen kan påbörja en relation.

– Det känns väldigt, väldigt roligt. Grandpa bygger på möten med gäster och kunder och Hobo Hotel och vi har på många sätt en gemensam målgrupp och samma vision om service och upplevelse, säger Helene.

Sortimentet på plats i hotellbutiken är som sagt begränsat och noga utvalt för att möta behov som en resenär och hotellgäst i rörelse kan ha. Samtidigt finns e-handeln med det kompletta utbudet av varor också tillgängligt via skärmar.

 – Grandpa ska vara i framkant och det här är ett nytt sätt att jobba med retail som är inspirerande för kunden. Vi skapar en omni-upplevelse och får visa ett urval av våra produkter fysiskt, samtidigt som alla produkter är lätt tillgängliga online.

Inför julhandel började Grandpa även med leveranser i Stockholm via den förhållandevis färska logistikaktören Airmee. Snabba och personligt anpassade leveranser som, enligt Helene Forsberg, efterfrågas av allt fler.

– Det har fallit väl ut och det känns som att det är nödvändigt att kunna erbjuda alla lösningar. Airmee ger oss verkligen möjligheter att utveckla vår affär.

– Samtidigt är upphämtning i butik populärt hos våra kunder och det ser vi som väldigt positivt. Vi vill hela tiden kombinera det digitala med fysiska möten i rätt sammanhang och på rätt platser, säger Helene Forsberg.Grandpastore.se

Airmee
Logistik