Köpbarnvagn.se med ny design
Köpbarnvagn, som har varit kund hos Askås sedan 2008, har nu fått en uppfräschad design och den nya plattformen Askås 8. Ambitionen med e-handelns nya design och funktionalitet är främst att underlätta för kunderna att enkelt navigera och skapa en trevlig köpupplevelse. Man har bla lagt mycket energi på sin barnvagnsguide där man använder Askåsplattformens filtreringsfunktion för kunderna lättare ska finna sin barnvagn.
Vill stärka sin position
Med den nya designen och plattformen vill man nu stärka sin position på marknaden och underlätta för sina besökare. Den tekniska plattformen är konstruerad för att enkelt kunna sätta upp nya försäljningskanaler på nya marknader och i nya länder.
- Vi vill inte ha en plattform som begränsar oss när vi är mogna för nya utmaningar, då ska det gå snabbt och enkelt när vi vill satsa säger Tomas Hörnqvist, VD på Köpbarnvagn.
Kundlojalitet i fokus
- Vi utgår också från att alla besökare, vare sig man är en blivande mamma/pappa eller farmor/morfar som letar efter presenter åt sitt barnbarn eller bara surfar runt, är personer som vi gärna vill lära känna och bygga ett förtroende hos. Därför jobbar vi även med Askås Lojalitetsprogram där vi har möjlighet att ge våra kunder poäng på de summor de har handlat för. Den ger oss också möjlighet att lägga upp erbjudande som ger mer poäng på utvalda produkter vilket vi tycker är en suverän kampanjfunktion.
- Det nya konceptet, både kommunikativt och tekniskt, ger oss möjlighet att arbeta både effektivare och mer kreativt, säger Madeleine Johansson webbansvarig på Köpbarnvagn.
Gasellföretag tre år i följd
- Det har varit ett mycket intressant och spännande projekt, och vi är stolta över att få arbeta tillsammans med Köpbarnvagn i deras fortsatta expansion. Vi fortsätter nu vårt arbete med att implementera nya lösningar och koncept, säger Jonas Askås, VD på Askås I&R. Både Köpbarnvagn och Askås I&R har tre år i följd utnämnts till Gaselföretag.