Care of Carl och Skincity i framkant
– Det är verkligen välförtjänt. Care of Carl och Skincity ligger i absolut framkant och att vi på Askås kan vara med och bidra till deras positiva utveckling känns såklart jättebra, säger Askås vd Jonas Askås.
Att Askås kunder utmärker sig och tilldelas priser och utmärkelser är ingen ovanlighet. Detta är dock första gången en Askås-kund toppar IDG:s lista över Sveriges vassaste e-handlare.
Care of Carl startade sin e-handel tillsammans med Askås 2010. Från första stund har det utpräglade kvalitetstänkandet gällande alla delar av verksamheten funnits med. Märkeskläder och accessoarer av högsta klass. En ständig strävan efter att utveckla och optimera e-handeln. Tydligt fokus på att ge kunderna mycket mer än själva produkten – inspiration, rådgivning och en känslomässig upplevelse.
Askås och Care of Carl har sedan starten haft ett nära samarbete där man från början med små medel har utvecklat och optimerat sin e-handel till att bli bäst i klassen.
Givande samarbete
För Askås har samarbetet alltid varit givande, sporrande och utvecklande. Jonas Askås lyfter fram Care of Carl som en av de kunder som i stor utsträckning bidragit till att driva utvecklingen framåt även för Askås.
– Så är det absolut. Henning Källqvist och hans kollegor är otroligt ambitiösa och man vill hela tiden mer. Denna inställning delar vi på Askås och vårt samarbete med Care of Carl har utan tvekan inneburit att vi som leverantör ständigt blivit bättre. Att bli utnämda till Sveriges bästa e-handel är ett riktigt bra kvitto på att vårt arbete varit lyckosamt, säger Jonas.
IDG lyfter fram ett flertal faktorer som innebär att Care of Carl just nu är bäst i klassen. En diskret och smakfull design väl lämpad en kvalitetsmedveten herrmodes-aktör. 2017 genomfördes för övrigt ett stort redesign-projekt tillsammans med Askås.
Care of Carl lägger som sagt mycket tid och kraft på att ge kunderna inspiration och smakråd. Ett exempel är Carl Supply som låter konsumenten skapa en egen stilprofil som Care of Carls stilrådgivare sedan kan använda för att ge personliga råd om vilka kläder, skor och accessoarer som passar den aktuella kunden.
Shop the look är en annan ”ingrediens” i Care of Carls framgångsrecept. Ett inspirerande och kundvänligt sätt att handla hela outfits.
Nytt erkännande till Skincity
Skincity är alltså den andra Askås-kunden som lyfts fram i IDG:s ranking, Skincity är en av de övriga nio som utan inbördes ordning fullbordar topplistan. Grundarna Mikael Kjellman och Annica Forsgren Kjellman tog sin digitala hudvårdsklinik och flyttade till Askås e-handelsplattform våren 2016. Sedan dess har Skincity, på samma sätt som Care of Carl, varit en ambitiös och positivt utvecklande kund för oss på Askås.
För någon vecka sedan lanserade vi tillsammans en ny version av Skincitys design. Det pågår ständig utveckling av funktionalitet, prestanda och struktur av Skincitys e-handel. Arbetet fortsätter med samma höga ambitioner från bägge håll.
– Det är bara att imponeras av utvecklingen både för Skincity, Care of Carl och många andra e-handlare som valt att jobba med oss. Vi är naturligtvis ödmjuka inför våra kunders framgång och deras hårda arbete, men hoppas och tror att den plattform och de tjänster vi levererar bidrar till den positiva utvecklingen för många av våra kunder, säger Jonas Askås.
Besök Care of Carl och Skincity och inspireras av deras sätt att jobba.
▶ Läs mer om IDG:s Topplista via länken. Klicka här