Askås E-handelsdag en succé
En uppskattad hösttradition fylld av inspiration, lärdomar och givande möten. Askås E-handelsdag 2024 blev även denna gång en succé.
– Vi är jättenöjda med arrangemanget. Alla besökare, partners och föreläsare gjorde det här till en fantastisk dag än en gång, säger Patrik Otter, kommunikatör och eventansvarig.
Sveriges mest närodlade e-handelsevent är en träffande beskrivning av Askås E-handelsdag som på torsdagen arrangerades på Medborgarhuset i Säffle.
Upplägget var samma beprövade modell som tidigare lockat e-handlare och partners till Värmland. En intim e-handelsmässa kryddad med inspirerande programpunkter på Säffleoperans scen.
Ny AI-funktion
Askås själva var först ut den här gången. VD Tord Larsson-Steen inledde och hälsade välkommen. Därefter tog dagens moderator Mikael Larsson vid och presenterade såväl en återblick på de senaste två åren och en hel del spännande produktnyheter som snart kommer lanseras som en del av Askås E-handelsplattform.
– Det var kul att kunna bjuda på flera spännande nyheter relaterat till vår plattform. En ny kraftfull funktion för kundsegmentering är i princip klar att rullas ut till våra kunder och under de närmsta månaderna kommer vi även erbjuda en ny funktion för AI-genererade produkttexter, säger Patrik Otter.
Mårten Åkeson berättade om sin och Adam Gillbergs fantastiska utveckling av Proteinbolaget sedan starten 2012. En inspirerande resa som verkligen visar att passion och ambition är fundamentala delar i framgångsrikt bolagsbyggande.
Efter lunch var det dags för paneldebatt och ämnet var hållbarhet. Jonas Karlsson från Askås styrde samtalet och de fyra paneldeltagarna gav sin syn på hållbarhet från olika perspektiv. Fredrik Lennström från Care of Carl pratade om kvalitet och försäljning av pre-owned bland annat. Lotta Wollentz från ICA-paket berättade om konceptet kring hållbara e-handelsleveranser i ICA:s befintliga logistiknät.
Carl Engbrink från Pineberry slog ett slag för transparens och tydlighet när det gäller kommunikation kring hållbarhet och miljöpåverkan. Tord Larsson-Steen presenterade hur Askås jobbar för att vara en hållbar leverantör och partner till våra kunder.
Jonas Eriksson avslutade
Som sista programpunkt i teatern fick besökarna ”möta” Jonas Eriksson. TV-profilen, entreprenören, författaren och inte minst den tidigare fotbollsdomaren bjöd på inspiration och tänkvärda budskap i massor.
Kvällen avslutades som vanligt med bankett och underhållning. Den här gången var det Poplabbet som stod för den högklassiga musikaliska underhållningen.
– Vi vill verkligen rikta ett stort tack till alla som på olika sätt bidrog till att Askås E-handelsdag än en gång blev den energi-boost och härliga mötesplats som vi hade önskat, säger Patrik Otter.