Askås och Skincity redo för Etapp 2
Utvecklingskurvan för Skincity har pekat brant uppåt sedan starten 2011. Omsättning, antalet anställda och lokalytan har växt år för år. Tillväxten har inte mattats av, tvärtom. Det går riktigt bra för Skincity och snabb framgång medför även vissa utmaningar.
– Så är det. Den allra största är kanske logistiken och våra egna krav på snabba leveranser men vi försöker växa i en takt som gör att vi inte tappar kvalitet och service, säger Mikael Kjellman.
Han och tre av hans arbetskamrater var nyligen på plats på Askås huvudkontor i Säffle för att diskutera framtiden för samarbetet och vad som ska hända med Skincitys e-handel fortsättningsvis.
– Året har varit fantastiskt och nu har vi kommit till en punkt då vi kan börja titta på nyutveckling och det är positivt. Vi har nu haft ett riktigt bra möte med Askås där vi gjort en grovplanering för den kommande tiden.
Kundupplevelsen är något som Skincity alltid har lagt mycket fokus på. När bolaget och Askås nu ska fortsätta vässa ”produkten” så har detta självklart inte ändrats.
– Vill såklart inte avslöja för mycket men det jag kan säga är vi kommer lägga stort fokus på att göra det ännu bättre för kunden. I detta ligger bland annat en uppdaterad kassa och sökfunktion. Det är två delar som vi vill utveckla.
Vi på Askås hoppas och tror på en fortsatt god och långsiktig relation med Skincity. Detta andra utvecklingsprojekt som nu ska till att sjösöttas antyder verkligen att samarbetet kommer att förstärkas och hålla i sig.
– Skincity är en kund som vet vart dom vill och det är jättekul och inspirerande att Mikael och hans kollegor har valt att samarbeta med Askås. Jag ser väldigt positivt på fortsättningen, säger Erik Knutsson, projektledare på Askås.
På bilden syns Mikael Kawa, Amanda Fahlander, Jonas Askås, Mikael Kjellman, Erik Knutsson och Emelie Maazon.