Attlings nya butik har gått live
Det har varit en krävande process på många sätt. En process som inleddes när Efva Attling Stockholm AB valde Askås som leverantör för sin nya e-handel i våras.
– Vi tittade på lite olika lösningar innan vi fastnade för Askås. Nu känns det jättebra att jobba med ett företag som står för och utvecklar sin egen produkt. Även om resan har innehållit många utmaningar så ser vi att resultatet kommer bli bra, säger Petra Dranger Jendermyr.
Efva Attling Stockholm ska nu försöka balansera en växande e-handel av smycken, parfymer och klockor med en fortsatt god utveckling för alla återförsäljare och de egna butikerna.
– Vi har inte någon tanke på att e-handeln ska börja konkurrera med vår fysiska försäljning. Vi tror att vi både kan få till en stark utveckling online samtidigt som vår nya e-handel också ska locka fler att besöka butikerna.
Arbetet inför flytten till Askås e-handelsplattform har inte minst inkluderat ett omfattande designarbete. Men även ett antal tunga kravspecifikationer från Attlings sida gällande funktionalitet har funnits.
– Full responsivitet givetvis. Sedan har det också varit viktigt att vi ska kunna få in vår B2B-del på ett naturligt sätt och det kommer vi att få nu. Det känns också bra att vi finns på en plattform som ger oss chansen att växa och bygga på med mer funktionalitet, säger Petra Dranger Jendermyr.
Askås I&R har det senaste året blivit ny hemvist för ett flertal starka e-handelsaktörer och varumärken. Skincity och Bengans skivbutik flyttade innan sommaren och nu har alltså även Efva Attling blivit en av kunderna.
– Vi är mycket stolta och glada att Efva Attling valde oss som sin samarbetspartner, och ser fram emot att förvalta förtroendet i många år framöver. Askås har en tydlig utvecklingsplan och kommer fortsätta arbeta målinriktat med ny funktionalitet för att stärka våra kunders handel, rutiner och arbetssätt i alla kanaler, säger vd Jonas Askås.