Sök

Bengans och Askås har blivit kompisar



Hos sanna musikälskare runtom i Sverige så är Bengans ett varumärke som väcker härliga minnesbilder, positiva känslor av entusiasm och glädje. I backspegeln, här och nu och även i ett framtidsperspektiv.

  Den minst sagt anrika ”spelaren” på musik-marknaden har just tagit ett nytt steg på sin utvecklingskurva. Det handlar om att Bengans från och med nu är en del av Askås växande och allt mer spännande kundskara.

  Under delar av 2015 och i vår så har processen pågått. Det har varit ett stort och tidskrävande arbete med att flytta över online-verksamheten till Askås plattform och det har tagits fram helt ny funktionalitet, inte minst när det gäller avancerad sökning av Bengans fler än 100 000 artiklar.

   Att lanseringen nu är genomförd känns riktigt bra, enligt Peter Sandberg, en av Bengans ägare.

   – Det är ju väldigt nytt för oss än så länge. Men det känns väldigt kul och vi är glada att vi är igång, säger han.

  Tankarna på att lämna sin tidigare webbshop för en ny lösning dök upp hos killarna på Bengans för ett antal år sedan. Man var på jakt efter en mer kraftfull och mobilanpassad plattform med utrymma att växa.

  – Vi sökte runt en del även om vi hade vår egenutvecklade webb som vi var ganska nöjda med. Men vi kände att vi ville ha en riktig ”dieselmotor” som effektivt tuggade på samtidigt som vi kunde ägna oss åt innehållet, säger Peter Sandberg.

  Än så länge har Peter och hans kollegor inte kunnat göra några djupdykningar i Askås 8 och alla inbyggda funktioner som erbjuds.

   – Det har ju bara gått några timmar sedan vi lanserades och självklart har vi inte riktigt kommit igång ännu. Men ordrarna har börjat trilla in och jag ser fram emot att snart få bekanta mig med alla möjligheter och funktioner som finns i Askås plattform, säger Peter Sandberg.

  Vi på Askås hälsar verkligen Bengans välkommen till gänget. Nu är det full fart framåt som gäller.