Sök

DIBS gräver guld i Värmland

På Askås E-handelsdag 17 oktober kommer DIBS ta täten som Guldsponsor till arrangemanget. – Vi ser verkligen fram emot många bra diskussioner under dagen, säger Patrik Müller.
DIBS och Askås - partnerskap

DIBS har haft en framskjuten position som betalningsleverantör under många år. På Askås E-handelsdag 17 oktober kommer DIBS-gänget ta täten som Guldsponsor till arrangemanget. Räkna med en vass föreläsning av e-handelsprofilen Patrik Müller och full fart på kvällen när det blir Club Dibs på dansgolvet.

 – Vi ser verkligen fram emot många bra diskussioner med e-handlare och andra aktörer under dagen, säger Patrik Müller.

DIBS by Nets är Guldsponsor till Askås E-handelsdag detta år. Det innebär att sextetten som representerar betalningsleverantören kommer synas och höras extra mycket under dagen och kvällen.

Patrik Müller, e-handelsexpert, kommer hamna i tydligt fokus när han håller sin föreläsning i teatersalongen på förmiddagen. Som vanligt lär det bli trendspaningar och ögonöppnare om en e-handelsbransch i ständig och snabb förändring.

– Jag kommer lyfta en mängd saker om konsumenternas shoppingvanor, hur de vill betala idag, handeln från utlandet och hur digitaliserade våra liv har blivit, säger Müller.

Det finns dock mottrender, eller parallella trender om man så vill, som Patrik Müller också kommer sätta fingret på.

– Det har ju börjat hända något där helt klart. Tidigare helt digitala företag har börjat se fördelar med den fysiska butiken som ett komplement.

DIBS blir Nets i december

Ute på ”golvet” och i sin monter kommer DIBS-teamet till vissa delar att fokusera på det som händer om ett par månader. Då försvinner namnet DIBS när betalningsleverantören knyts ännu närmre moderbolag.

– Ja, det stämmer och det är ett budskap vi kommer lyfta under e-handelsdagen. Vi byter namn till Nets som alltså är vårt moderbolag. 12 december sker namnbytet officiellt.

Mer än någonting annat ser Patrik Müller och hans kollegor fram emot livliga och givande diskussioner om e-handel och betalningar.

– Ja framförallt är vi ju på plats för att prata med våra kunder och andra e-handlare. Vilka utmaningar finns och hur kan vi som leverantör ge rätt förutsättningar.

Checkout-lösniningen DIBS Easy är det konkreta sättet som man hjälper e-handlare att hantera sina online-betalningar i en tid då konsumenternas krav på smidighet och enkelhet ständigt ökar.

DIBS lägger stor vikt vid att ge sina kunder, handlarna, möjlighet att profilera sig och synas genom hela betalprocessen.

– Ja, vi har valt att jobba på sätt som kanske ingen annan riktigt gör. Vi vill att slutkonsumenterna ska ha en stark relation till våra kunder, till e-handlarna. Och med Easy finns det väldigt stora möjligheter att anpassa utseende, färgtema och så vidare beroende på hur e-handeln i sig ser ut.

Patrik Müller, DIBS by Nets

Patrik Müller föreläser 11.10.

Patrik Müller, DIBS by Nets
Patrik Müller, e-handelsexpert
på DIBS by Nets.

▶ Läs mer om DIBS:
Klicka här

DIBS-Bloggen
Klicka här

CHECKOUT
Nets
Betalningar - PSP