Snart dags för Askås E-handelsdag
Torsdag 2 november är det dags. Askås bjuder då in till E-handelsdagen 2017 och det är Säffle och Värmland som är platsen i fokus. Rekordmånga utställare, mängder av e-handlare och ett fullmatat föreläsningsprogram väntas.
Askås I & R firar 20-årsjubileum som företag i år och ett lämpligt sätt att uppmärksamma detta är utan tvekan Askås E-handelsdag 2017. Det är nu två år sedan plattformsleverantören Askås senast bjöd in till detta arrangemang och årets upplaga har växt till sig ytterligare.
– Det pågår ett intensivt arbete med att få alla bitar på plats. Vi känner oss trygga i att vi tillsammans med utställare och besökare kommer få till ett event som verkligen levererar, säger Patrik Otter, kommunikations-ansvarig på Askås.
Det som brukar känneteckna Askås E-handelsdag är formatet, närheten och kvaliteten. På en jämförelsevis liten yta under en enskild dag så ges utmärkta möjligheter till möten mellan ambitiösa e-handlare från hela Sverige och utställare av olika slag – allt under avslappnade former.
Bland utställarna detta år märks bland andra betalningsleverantörerna Klarna, Arvato, Ecster och Dibs. Logistikaktörer som Budbee och PostNord finns på plats. Liksom fler leverantörer av affärssystem.
– Det känns riktigt bra att vi har fått så god respons från utställarna. Det tyder på att vi har goda relationer till våra partners och att återvändande utställare känner att det har varit mödan värt tidigare år.
Även föreläsningsprogrammet känns detta år lite bredare och mer relevant än tidigare år. Som avslutning dyker entreprenören Bingo Rimér upp på scenen. Temat för hans föreläsning blir just entreprenörskap, måluppfyllelse och varumärkesbyggande.
Från Desenio, en av Askås många framgångsrika e-handelskunder, kommer vd:n Fredrik Palm bland annat att tala om hur sociala medier möjliggör internationalisering på ett helt annat sätt i dag än tidigare.
Från Adwords-byrån Keywordio berättar Morten Barkfeld om hur man tar tillvara möjligheterna med Google Adwords på bästa sätt.
Klarna kommer bland annat att berätta om hur AI, Artifical Inteligence, kommer utöka möjligheterna till personaliserade betalningslösningar.
– Vi känner att vi har satt ihop ett talar-program som kommer ge inspiration och kunskap inom en mängd olika områden som relaterar till e-handel, säger Patrik Otter