Sök

Bästa D-Congress någonsin

D-Congress 2018 blev som vanligt en intensiv dag fylld av samtal, möten och blickar mot framtida samarbeten. För oss blev mässan ett kvitto på att vårt varumärke och vår produkt finns på en nivå som inger förtroende.

D-Congress 2018

D-Congress 2018 blev som vanligt en intensiv dag fylld av samtal, möten och blickar mot framtida samarbeten. För oss på Askås blev mässan ett tydligt kvitto på att vårt varumärke och vår produkt finns på en nivå som inger förtroende hos kunder och partners.
– Vi upplevde allihop att D-Congress det här året verkligen gav resultat, ännu mer än tidigare. Goda samtal med befintliga och framtida kunder under hela dagen, säger Patrik Otter, kommunikatör på Askås.

D-Congress har under flera år varit ett givet inslag i Askås kalender. Om man som e-handelsleverantör inte finns med på D-Congress väljer man bort ett effektivt skyltfönster.

– Det har verkligen varit full fart hela dagen. Vi har inte kunnat ta del av det digra föreläsningsprogrammet överhuvudtaget den här gången. Ingen lugn stund under hela dagen, givande diskussioner med våra partners och e-handlare. Precis som man vill ha det, säger Peter Smersfeldt, partneransvarig och e-handelsrådgivare på Askås.

Inga fler planerade externa events för Askås under våren. Nu fokuserar vi på att ta hand om befintliga kunder, alla intresserade prospects och på att färdigställa nästa generation av vår e-handelsplattform - Askås 9. En plattform som kommer att vara redo att börja leveras i början av april.

– Det är mycket som ska falla plats under de närmaste veckorna. Askås 9 kommer inte minst att innehålla en mängd nya funktioner som ger våra kunder goda möjligheter att hantera de förändringar som GDPR innebär. Vi känner att vi ligger väldigt bra med och att vi har tagit oss an GDPR-utmaningen på rätt sätt, säger Patrik Otter.

Fotnot: På stora bilden syns Stefan Söderlund från SoffaDirekt och Peter Smersfeldt från Askås.


Jonas Askås och Roberto Mazzarella från Askås kunden SoffaDirekt.


Magnus, Jonas, Marléne, Peter, Eva och Patrik representerade Askås på D-Congress 2018.


Vänster bild: Pauline Mämpel, tidigare på Askås-kunden Abecita, Sofia Andersson, Abecita och Magnus och Marléne från Askås.

Höger bild: Per Ahlbom från Dibs tillsammans med Eva Johansson från Askås.

Bilder från vimlet


Marléne och Eva tillsammans med Wilhelm Hyltén Cavallius från Avarda.


Marcus Kindbom och Gustav Winberg från BRL tillsammans med Peters Smersfeldt.


Eva Johansson stötte ihop med en av sina och Askås kunder - Daniel Anstrin från Bättre hälsa.


Förberedelser inför After Work i Askås monter.


Jonas tillsammans med Thomas Krantz och Alexander Hars från den nyblivna Askås-kunden Alva Linen.


Eva och Patrik testade pricksäkerheten hos DHL.