Sök

Proteinbolaget tar GAAM ut i världen

I tio år har Proteinbolaget haft tillväxt med Askås e-handelsplattform. Nu satsar bolaget internationellt med en ny varumärkessajt för det egna varumärket GAAM.

Proteinbolaget firar tio år med Askås e-handelsplattform och den gemensamma historien innehåller fortlöpande utveckling och expansion. Nyligen lanserade Proteinbolaget varumärkessajten gaamnutrition.com för det egna varumärket GAAM. 

– Vi vill ta tempen på den globala marknaden och bygga GAAM som varumärke internationellt, säger Linus Bergsten Andersson, E-commerce Manager på Proteinbolaget. 

Sommaren 2014 flyttade Proteinbolaget från sin dåvarande leverantör till Askås e-handelsplattform. Barndomsvännerna Adam Gillberg och Mårten Åkeson hade då drivit bolaget i några år i liten skala, byggt på det gemensamma intresset för träning, hälsa och kost. 

Under den gångna tioårsperioden har massor hänt för Proteinbolaget. Ett ständigt utvecklingsarbete av e-handelssajten och av processer och arbetssätt internt har lagt grunden för en fantastisk tillväxtresa. 

Nya marknader

Tidigt utvecklade och lanserade Proteinbolaget det egna varumärket GAAM. Ett varumärke som i dag erbjuder en mängd produkter inom dryck, kosttillskott, måltidslösningar och vitaminer. GAAM säljs framgångsrikt via proteinbolaget.se och proteincompany.fi i Finland. Utöver den digitala försäljningen växer GAAM via en allt starkare närvaro i den fysiska handeln i Norden.

Gaamnutrition.com är nästa steg i den långsiktiga utvecklingen av varumärket. Linus Bergsten Andersson är E-commerce Manager på Proteinbolaget och han ser den nya varumärkessajten som en viktigt strategisk satsning för att nå nya kunder utanför Norden. 

"Vi ska bygga varumärket på ”the big stage”. Med denna sajt vill vi på sikt, kanske redan inom ett år, öppna kassan för EU och därmed ta nästa stora steg ut på fler marknader"
Linus Bergsten Andersson, E-commerce manager

Som grund för den nya sajten ligger en av Askås nya tillänglighetsanpassade designmallar. Något som gjorde att projektet och lanseringen gick smidigt och effektivt.

– Askås fortsätter att vara en trygg partner i byggandet av framtidens E-handel. GAAM-projektet gick snabbt och enkelt tack vare nya mallar som redan från ”förpackning” är stilrena och snabba, säger Linus Bergsten Andersson.

Samtidigt som arbetet med att stärka varumärket GAAM fortsätter satsningen på de digitala kanalerna med oförminskad styrka. Både för att få fler kunder och ökad försäljning men lika mycket för att bygga en naturlig digital samlingsplats som inspirerar och främjar en hälsosam livsstil.

– Vi kommer satsa ännu mer på att ge mervärde och att skapa en destination för kunderna. Vi vill att våra kunder besöker Proteinbolaget lika mycket för att hitta motivation och vägledning, inte bara köpa en grym produkt, säger Linus Bergsten Andersson.

Vi på Askås säger tack för de första tio åren, grattis till alla framgångar och lycka till i framtiden. 

FAKTA

GAAM är ett foodtech-varumärke specialiserat på att utveckla produkter inom kosttillskott, hälsokost och nyttigare livsmedelsalternativ. Syftet är inspirera människor att göra ett aktivt val till en mer balanserad livsstil med fokus på hälsa, välbefinnande och personlig utveckling. I dag finns GAAM att köpa på Proteinbolaget.se och proteincompany.fi samt dagligvaruhandeln och servicehandeln i hela Norden.

PROTEINBOLAGET är en av de marknadsledande e-handlarna inom kosttillskott och hälsoprodukter. Proteinbolaget erbjuder ett brett sortiment av proteinpulver, vitaminer, aminosyror och andra kosttillskott från både egna och välkända varumärken. Med fokus på kvalitet, snabb leverans och utmärkt kundservice strävar Proteinbolaget efter att stödja sina kunder i att nå sina hälso- och träningsmål.

Mer läsning