Ny support-tekniker sökes
Ingen rast ingen vila. Nur är det dags att utöka personalstyrkan återigen. Den här gången vill vi gärna hitta en ny medarbetare till vår support-avdelning.
Här på Askås har vi nyligen rekryterat vår 40:e medarbetare. För att vi ska kunna möta det stora intresset för våra produkter från e-handlare runtom i landet krävs det att vi så gott som ständigt letar och hittar kompetens inom en rad olika områden.
Just nu har vi ett stort behov att rekrytera en ny tekniker till vår support-avdelning. Askås HR-chef Peter Smersfeldt är nöjd med att under senvåren ha kunnat hitta ett antal nya medarbetare inom design och utveckling. Nu skiftar han alltså fokus till supporten.
– Fler kunder innebär ökad belastning på supporten. Vi spår att denna belastning kommer vara ännu högre under nästa år, så för att ligga i framkant vill vi redan under sensommaren/hösten få en ny kollega på plats. Supporten är vårt ansikte utåt för våra befintliga kunder. Det är en nyckelposition på företaget, då det ofta är supportens jobb som avspeglar kundnöjdheten.