Sök

Supporten inför Black Friday

Som vanligt när Black Friday närmar sig förbereder vi oss mentalt och organisatoriskt här på Askås. I centrum för vår beredskap finns såklart vår supportavdelning.
Black Friday 2019 - Askås support

Som vanligt när Black Friday närmar sig förbereder vi oss mentalt och organisatoriskt här på Askås. I centrum för vår beredskap och kundservice inför och under årets stora försäljningsperiod finns såklart vår supportavdelning.

– Det är alle man på däck och full fart de närmaste veckorna, säger Christoffer Eriksson.

2013 var första året som Black Friday dök upp som fenomen och som shopping-event i Sverige. Den gången i en förhållandevis blygsam skala, med få deltagande fysiska butiker och online-aktörer.

En som varit med från början från Askås sida är Christoffer Eriksson, en av veteranerna på vår supportavdelning.

– Jag har jobbat på Askås i åtta år nu och därmed har jag varit med om hur Black Friday utvecklats än så länge. Första året var det bara en handfull av våra kunder som deltog men redan året därefter minns jag att det tog fart när CDON gick i bräschen med en ordentlig satsning, berättar Christoffer.

För Askås kunder har supportavdelningen såklart alltid en viktig roll att fylla. Den rollen blir än mer betydelsefull under avslutningen av året – med Black Friday som står för dörren och den efterföljande julhandeln.

Att Black Friday ligger sent med julhandeln i direkt anslutning kommer påverka upplägget och planeringen för många e-handlare, tror Christoffer.

– Ja, den här gången förväntar vi oss att fler går igång med sina kampanjer i ett tidigare skede, kanske redan på måndag och att Black Week som helhet blir mer påtaglig. Det kommer därför bli mer att göra under fler dagar, säger han.

Provkör kampanjer

Om Christoffer Eriksson är en veteran på avdelningen så är det premiär som supporttekniker under Black Friday för Johan Eriksson som har anställts under det gångna året.

– Ja, det här är ju första året för mig och jag vet inte riktigt vad jag ska förvänta mig. Jag hoppas att hela Black Week ska bli en bra läroperiod och en nyttig erfarenhet inför framtiden, säger Johan Eriksson.

Så här nära inpå starten på Black Week är förhoppningsvis mycket förarbete gjort hos våra kunder. Christoffer, Johan och deras kollegor skickar ändå med ett grundläggande tips som kan rädda e-handlarna undan onödiga problem.

– Gör i ordning kampanjerna tidigt, redan i helgen, eller i början av veckan beroende på när de ska gå live. Testa av och kontrollera så att allting fungerar som det är tänkt, säger Christoffer Eriksson.

På bilden Askås supporttekniker:
Erik Kristoffersson, Johan Eriksson, Patrik Nilsson, Christoffer Eriksson, Peter Aronius och Simon Blanck.

För fullständig information gällande Askås bemanning, öppettider och tips inför Black Friday i sista stund.

Klicka här