Nails, Body & Beauty närmar sig 20 år
I snart 20 år har Linda Gustafsson drivit e-handeln Nails, Body & Beauty från den egna gården drygt två mil från Alingsås. Därifrån har hon byggt upp och vårdat sina kundrelationer och i dag säljer hon skönhetsprodukter till trogna kunder i Europa, Australien och USA.
– När man driver verksamheten själv känns det skönt att ha Askås som en trygg leverantör och partner, säger Linda Gustafsson.
Ett flertal samspelande faktorer låg bakom uppstarten av Nails, Body & Beauty 2004. Linda Gustafsson hade med sig entreprenörskapet tidigt från sina föräldrar.
Familjesituationen och en son med funktionshinder begränsade möjligheterna till ”vanligt” jobb. Lägg till detta en utbildning till nagelterapeut och ett grundläggande intresse för datorer – ja, då känns e-handel och skönhetsprodukter som ett logiskt val.
– Jag jobbade som nagelterapeut parallellt med att jag startade upp e-handeln. Men jag märkte ganska snabbt att det var e-handelssidan av företaget som lockade mest, berättar Linda.
Med 18 års erfarenhet av försäljning online är hon på många sätt en veteran i branschen. Linda och bolaget har jobbat målmedvetet med förhållandevis små medel. Hon vill fortsätta på den inslagna vägen – växa i lagom takt och se till att både befintliga och nya kunder alltid känner sig väl bemötta.
– När jag började fick jag kundnummer 107 på Klarna så det vittnar ju om att jag varit med ett tag. Under årens lopp har jag byggt upp goda och i många fall personliga relationer med kunderna.
Askås som trygg partner
Trots att Nails, Body & Beauty är en liten aktör jämfört med många konkurrenter är sortimentet brett och priserna står sig väl, berättar Linda.
– När det gäller nagellack och vissa varumärken har jag troligtvis det bredaste sortimentet. Sedan har jag byggt upp goda relationer även med mina leverantörer under många år och har därför möjlighet att hålla konkurrenskraftiga priser.
Nails, Body & Beauty har varit kund till Askås sedan 2017. Innan dess använde Linda en open source-lösning för sin e-handel. Inför bytet till Askås e-handelsplattform sökte hon en partner som kunde ge henne tid och möjlighet att fokusera på försäljningen och slutkunderna.
– Eftersom jag driver min e-handel själv kände jag att jag behövde en kompetent partner som kunde ge mig stöd och support när det gäller tekniken. Nu känner jag att jag får det stödet och därmed kan jag fokusera på att ge riktigt bra service till mina kunder, säger Linda Gustafsson.
Vi på Askås ser fram emot att fortsätta vara ett stöd och ett bollplank och vi önskar Linda stort lycka till i framtiden.