Trimma din e-handel inför Black Week
Vill du vara säker på att din e-handel kan hantera förhöjd trafik även under årets mest intensiva försäljningsperioder. Har du kanske lagt till nya funktioner, script eller förändrat designen? Då rekommenderar vi Askås Profilering & Analys-paket.
Askås arbetar kontinuerligt med att optimera generell serverprestanda och plattformens grundfunktionalitet – men en e-handel består av en mängd komponenter utöver det. Egna inställningar, egen frontend-design, vilka moduler och komponenter man använder, externa partners och funktioner. Allt detta är faktorer som påverkar.
Av denna anledning har vi tagit fram ett standardiserat paket med grundläggande och översiktlig Profilering & Analys av e-handeln.
Vad är det då Askås gör?
Askås profilerar plattformens källkod för anrop till butiken för utvalda vyer (se nedan). Resultaten analyseras för att hitta eventuella optimeringsmöjligheter och baserat på det ta fram åtgärdspunkter för att snabba upp anropen.
I samband med profileringen mäts även svarstider för de utvalda vyerna. Dessa svarstider används för att kunna jämföra förbättringar som sker vid en eventuell optimering.
Dessa vyer profileras
Startsidan - Artikelgrupp, cachad - Artikelgrupp, icke-cachad - Produktsida - Varumärke - Webbsida - Kassan
OBS. Askås profilerar enbart anrop till butiken, här ingår alltså inte om stora bilder laddas in eller annan påverkan av design.
Optimering
Enklare åtgärder och optimeringar ingår. Framkommer behov av större optimeringar kan åtgärdsförslag tas fram och offereras separat.
Kostnad
Profilering & Analys - 25 000 kronor
OBS. Större optimeringsuppdrag offereras separat om så önskas.
Kontakta Askås för mer info/beställning: sales@askas.se eller 0533-69 16 00
"Att ligga steget före blir allt viktigare för att kunna hänga med och Profilering & Analys är ett bra sätt att vara proaktiv. Planerar man en stor rea eller tänker satsa hårt under Black Week, då innebär en profilering att riskerna minimeras och att man kan känna sig tryggare inför en förväntad kraftig trafikökning.”
Simon Rundqvist, Projektledare Askås
Tre saker att tänka på
NÄR? I god tid innan en förväntad trafikökning. Blir det för tätt inpå exempelvis Black Week kan det bli svårt att hinna med att vidta behövda åtgärder
VARFÖR? För att identifiera flaskhalsar och problem och åtgärda enklare brister. Profileringen kommer även visa på eventuella omfattande brister som kräver mer genomgripande åtgärder
HUR OFTA? Om det har adderats funktioner, ny design eller fler externa system i e-handelskedjan kan helheten såklart påverkas. Om det handlar om stora förändringar kan det vara värt att göra en ny profilering för att få en uppdaterad bild.