Sök

CAIA öppnar flaggskeppsbutik
– sju år efter starten med Askås

CAIA Cosmetics tar nästa steg i sin tillväxtresa med en ny flaggskeppsbutik i Stockholm – i nära samarbete med Askås och med fullt fokus på upplevelse och sömlös handel.

Sedan starten 2018 har CAIA Cosmetics haft ett nära samarbete med Askås som e-handelsplattform. Tillsammans har vi följt med på en intensiv och otrolig tillväxtresa – där teknisk stabilitet, prestanda och anpassade lösningar varit avgörande.
Nu skrivs ett nytt kapitel i CAIA-storyn. En helt ny flaggskeppsbutik på Biblioteksgatan i Stockholm har nu öppnat.

Torsdagen den 24 april blev en riktig festdag för CAIA Cosmetics och deras hängivna community. Tidigt på torsdag morgon hade fans samlats utanför butiken på Östermalm i Stockholm. När dörrarna sedan öppnades 10.00 hade kön vuxit sig lång och slingrade sig runt kvarteret. Den nya butiken som har namnet House of glow är 455 kvadratmeter stor fördelat på två våningar.

För många av besökarna var det en självklarhet att vara på plats – både för att få ta del av öppningserbjudanden, men också för att uppleva varumärket på ett helt nytt sätt. Butiken är skapad som en destination med fokus på inspiration, upplevelse och community, där kunderna kan interagera med produkterna och varumärket på ett personligt plan.

Sitoo och presentkort

Inför öppningen har Askås som plattformsleverantör vidareutvecklat integrationenen till kassasystemet Sitoo som CAIA använder för fysisk handel. För att göra kundupplevelsen så smidig som möjligt har Askås byggt om funktionaliteten för presentkort och resultatet har blivit en helt sömlös hantering mellan e-handeln och den nya butiken.

Askås har som plattformsleverantör och samarbetspartner varit med sedan hösten 2018 då CAIA slog upp de "digitala" portarna. Året därefter omsatte bolaget 50 miljoner kronor och 2024 hade denna siffra växt till mer än 700 miljoner kronor. Sannolikt en helt unik utveckling i svensk e-handelshistoria.

Höga trafiktoppar

Med tanke på att utvecklingen för CAIA redan från första dagen har gått blixtsnabbt och spikrakt uppåt har inspirerande utmaningar blivit en självklarhet för Askås som bolag och teknisk leverantör. Tydliga exempel på detta är lösningar för att kunna hantera de enorma trafiktoppar som CAIA har i samband med produktsläpp och olika kampanjperioder.

Vi jobbar målmedvetet med att säkerställa att CAIA:s e-handel fungerar även under de mest intensiva perioderna. Det krävs driftsäkerhet, hög prestanda och ett tekniskt grundsystem som klarar att skala i realtid.

– Samarbetet med CAIA är ett jättebra exempel på hur vi som leverantör kan ge de rätta tekniska förutsättningarna och möta de väldigt specifika behov och önskemål som CAIA har. Det är väldigt inspirerande för oss att få vara en del av den här resan, säger Peter Dovlind, sälj- och marknadschef på Askås.

Vi säger grattis och önskar CAIA ett stort lycka till med satsningen på den nya butiken och ser fram emot att fortsätta den gemensamma resan – mot nya mål, både online och offline.

Integrationer och Funktioner

OMNICHANNEL
Sitoo

Kassasystem - POS

CHECKOUT
Qliro

Betalningar - PSP

CHECKOUT
Adyen

Betalningar - PSP

ERP
Business Central

Affärssystem - ERP

CRM
Voyado

Kundlojalitet - CRM

MARKNADER
Multi Market Manager

Nå smidigt ut i hela världen. Förberedd för alla världens språk.

CMS
Askås Content Editor

Skapa enkelt ditt innehåll med kraftfull och flexibel drag and drop-funktion.