Sök

Care of Carl – Årets nätbutik i Norge, för tredje gången

Tre år i rad – Care of Carl är Årets nätbutik i Norge. Med exklusivt herrmode och förstklassig service imponerar de på både kunder och jury. Sedan starten 2010 har de byggt sin framgång på Askås e-handelsplattform.

Foto: Posten Bring

Care of Carl gör det igen. Vinner utmärkelsen Årets nätbutik i Norge som sedan 2005 har utsetts av Posten Bring. Exklusivitet, hållbarhet och förstklassig kundservice är något av det som ligger bakom ”seieren”.

– Att ta hem den här utmärkelsen tre år i rad visar på att det verkligen finns grundläggande och stabila kvaliteter hos Care of Carl. Otroligt bra jobbat, säger Askås  grundare Jonas Askås.

En gång är ingen gång och två gånger en vana brukar det heta. Tre gånger, ja då är det väl mer eller mindre en tradition.

Care of Carl, som sedan starten 2010 har byggt sin e-handel på Askås e-handelsplattform, fortsätter att imponera på såväl sina kunder som jurymedlemmar.

Med en tydlig profil inom herrmode och premiumsegmentet har bolaget skapat en exklusiv shoppingupplevelse online. När Posten Bring skulle utse Årets nätbutik 2025 var detta något som föll juryn i smaken.

– Care of Carl är helt enkelt otroligt bra. De har en stabil plattform och du tas in i ett exklusivt universum. De jobbar professionellt, har ett lyxsegment som de lyckas överföra från butik till nätet, och är riktigt bra på kundservice och hållbarhet, säger juryledaren Stian Andersen i ett pressmeddelande från Posten Bring.

Det var i kategorin Medium som Care of Carl tog hem segern. Övriga finalister i kategorin var Mester Grønn och Garnius. Fler än 1 000 nätbutiker hade nominerats och kriterier som köpupplevelse, affärsmodell, innovation och marknadsföring var vägledande när juryn utsåg vinnarna.

Care of Carl representerades av CEO Mathias Ekström som var på plats i Oslo för att vid seger ta emot priset. Väl uppe på scenen var det en tacksam och med all rätt synnerligen nöjd svensk vinnare som tackade för utmärkelsen.

– Att vi står här för tredje gången är ett riktigt "nyp mig i armen-ögonblick". Vi är så stolta över vad vi har åstadkommit. Tusen tack, sade Mathias Ekström.

Askås och Care of Carl

Relationen mellan Askås och Care of Carl har varit stark och levande ända sedan allt tog sin början för 15 år sedan. Care of Carls höga ambitionsnivå har varit en inspiration och drivkraft när ny teknik och funktionalitet utvecklats.

"Det har varit och är fortfarande ett mycket givande samarbete där vi hela tiden fokuserar på att skapa den bästa e-handelsplattformen. Vi är riktigt glada för Care of Carls skull och ser fram emot deras fortsatta framgångar."
Jonas Askås

Fakta om utmärkelsen

  • Över 1000 nätbutiker nominerades, baserat på kundernas egna röster.
  • Juryn genomförde omfattande undersökningar och testköp under ett halvår.
  • Vinnare utsågs i tre kategorier: liten (omsättning upp till 50 MSEK), medium (50–250 MSEK) och stor (över 250 MSEK).
  • Juryn bestod av experter inom e-handel, marknadsföring och affärsutveckling.