Version 7.7.1
2013-05-14 - Det går nu att göra selekteringar på lagerstatus, saldo, registreringsdatum för artikel m.m. när man ska titta på försäljningsstatistik/artikel.
2013-05-14 - Nu finns det möjlighet att skicka ett mail till en mottagare då ett lagersaldo sjunkit till en viss nivå för att nya artiklar ska kunna beställas in. Funktionen heter Beställningspunkt och aktiveras via Inställningar > Generella inställningar. Man aktiverar funktionen via inställningen ''Skall funktionen för beställningspunkt vara aktiv?''. När man satt den till ''Ja'' kan man på artiklarna ange vid vilket saldo ett mail ska skickas.
Du har själv möjlighet att välja om e-posten ska gå till en och samma adress hela tiden, eller om de ska gå till olika adresser beroende på vilken artikel det är som når beställningspunkten. Vill du att e-posten ska skickas enbart till en adress kan du fylla i den i fältet för beställningspunktsadress som du hittar i Inställningar > Generella inställningar. Du bör alltid ha en adress ifylld där.
Vill du att det ska skickas mail till olika personer beroende på vilken artikel det är som tar slut måste varje mottagare registreras som en leverantör via Inställningar > Systemtabeller > Leverantörer (det räcker med att du fyller i en benämning och en e-postadress). Knyt sedan artiklarna till leverantörer, antingen via produktsidan i Webbadmin eller via Import/export. Då kommer de personerna få ett mail när just de produkterna når beställningspunkten. Skulle du ha artiklar där du inte har angett någon leverantör kommer ett mail skickas ut till den generella e-postadressen som du angivit i de generella inställningarna (därför är det viktigt att du anger en sådan adress).
Som standard kommer det skickas ut ett påminnelsemail i veckan till mottagaren av e-posten tills saldot är över beställningspunkten igen. Kontakta Askås om du vill ändra på det intervallet.
För att funktionen Beställningspunkt ska fungera måste en inställning göras av Askås. Kontakta oss om du är intresserad av att använda funktionen.