Kom och jobba med oss på Askås
Vi söker teknisk säljare inom e-handel
Askås har sedan 1997 utvecklat det som i dag är en av marknadens absolut mest väl ansedda plattformar för e-handel. Vi söker just nu en erfaren säljare som vill vara med och utveckla och skapa mervärde tillsammans med drivna kollegor och ambitiösa kunder.
Varför välja Askås?
Att välja Askås innebär att du får:
Arbeta hos en stabil plattformsleverantör som verkligen kan e-handel.
Möjligheter att påverka morgondagens e-handel i en ständigt föränderlig bransch.
Kreativa utmaningar som utvecklar dig kontinuerligt.
En arbetsplats med högt i tak både bokstavligt och bildligt talat.
Fantastiska kollegor med hög kompetens och en skön värmländsk gemenskap.
Bra förmåner som flexibel arbetstid, sjukvårdsförsäkring, bra pensionslösningar, daglig frukost och mycket mer.
Vad får du jobba med?
Som kundansvarig säljare kommer du framför allt fokusera på nykundsförsäljning. Du identifierar och driver egna leads. Målsättningen och uppdraget är att skapa nya affärer och därmed bidra till att avdelningen når sina uppsatta mål.
I din roll kommer du att:
- Jobba självständigt med uppsökande försäljning där du identifierar, kontaktar och bearbetar potentiella nya kunder.
- Presentera och förklara lösningar, funktioner och möjligheter som finns i Askås e-handelsplattform.
- Samarbeta med produktionsavdelningen för att säkerställa leverans till kund.
- Arbeta aktivt med dina kollegor på sälj- och marknadsavdelningen för att öka marknadens kännedom om Askås.
- Vara en ambassadör för Askås och representera företaget utåt.
Askås E-handelsplattform
Askås har sedan 1997 utvecklat en av marknadens ledande plattformar för e-handel.
Vår plattform används av hundratals svenska och skandinaviska e-handlare, många av dem marknadsledande inom sina branscher. Exempel på våra kunder är CAIA Cosmetics, Proteinbolaget, Care of Carl och MaxGaming.
Askås e-handelsplattform är:
- Modulär och skalbar. Olika paketeringar med olika funktioner för skalbar tillväxt.
- En webbaserad SaaS-lösning. Vi utvecklar och äger vår produkt. Kunderna betalar för tillgång till vår teknik, kompetens och support.
- Driftsäker och snabb. Framgångsrik e-handel kräver hög driftsäkerhet och prestanda.
- Värmländsk känsla. Vi värnar om vår identitet och ett jordnära och tryggt arbetssätt.
Vem är du?
Vi söker dig som är genuint intresserad av teknik och utveckling. Du brinner för att bygga nya relationer och serviceinriktad kundvård är självklart för dig.
För att lyckas i rollen bör du ha:
- Flera års erfarenhet av uppsökande försäljning, gärna inom mjukvara, webbsystem och/eller plattformslösningar.
- Teknisk utbildningsbakgrund, gärna med inslag av marknadsföring och företagsekonomi.
- Teknisk förståelse för PSP, ERP och CRM-system.
- Strategisk affärsmässighet och mycket hög förmåga gällande kommunikation och presentation.
- Goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift.
- Körkort då resor ingår i tjänsten.
Det allra viktigaste är att du vill vara med och driva Askås framåt. Du älskar att skapa relationer, har fokus på resultat och är självständig. Du är målinriktad och håller dig uppdaterad när det gäller nyheter inom e-handel, teknik och webb.
Låter det intressant?
Skicka in ditt CV, LinkedIn-profil, connecta eller hör av dig till oss så kan vi berätta mer.
Vi jobbar med löpande rekrytering så skicka in din ansökan redan i dag.
OBS. Lämna gärna ditt löneanspråk redan när du ansöker.
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Anställningens omfattning: Heltid
Tillträde: Enligt överenskommelse
Löneform: Fast lön
Antal lediga befattningar: 1
Sysselsättningsgrad: 100%
Ort: SÄFFLE
Län: Värmlands län
Kontakt:
- Linnéa Ericson, HR-chef, 0533-69 16 00
- Peter Dovlind, Sälj-chef, 0533-69 16 00
Sista ansökningsdag: 2025-01-19